24785
netweters
|
152662
antwoorden
|
20729
vragen
|
Hallo,
Sinds gisteren de 2 oude digicorders de deur uit, en 2 tv-boxen in de plaats.
BOX 1: aangesloten via netwerkkabel in huis, rechtstreeks op de modem. Staat in ECO-modus. Bij installatie geupdated naar versie 4.17. Ik ondervind tot nu geen problemen.
BOX 2: staat in de slaapkamer. Gezien daar geen internetkabel ligt, maak ik gebruik van dezelfde powerlines (Deze van TELENET zelf) die ik vroeger op de digicorder gebruikte. Op de oude werkte dit perfect, dus kabel/powerline zou moeten ok zijn. Staat ook in de ECO-modus en heeft ook 4.17 aan boord.
Ik krijg echter geregeld bij het opstarten dat er geen internet te vinden is. Meestal fout 9993, maar ook al eens 9996.
Toch leek het erop dat ik alles kon doen (kon nog geen opnames bekijken, want er was nog niks opgenomen in de cloud).
De diagnose van de box zelf, zei telkens dat alles ok was.
Ik vind het bizar......... als de box zegt dat er iets fout is, maar lijkt dat alles ok is.
Opgelost! Ga naar oplossing.
euh...... goede vraag/opmerking !!!
Dat heb ik nog niet gedaan.
Enige verschil tussen beide installaties is dan het aan/uit zetten van de tv's en homecinema.
Daar ga ik eens mee moeten testen één van de volgende dagen.
Dank je!
Update:
Ik heb de raad van @louishufk louishufk gevolgd, en de beide toestellen omgeruild van plaats.
Resultaat?
Het toestel wat eerst de fouten gaf doet het nu goed, het toestel dat eerst perfect werkte geeft nu dezelfde fout als de vorige.
Laat ons zeggen dat het met 100% zekerheid de "locatie" is die hiervan de oorzaak is.
Dus locatie "slaapkamer " is flagged als faulty.
De vorige digicorder die daar stond, heeft NOOIT enig probleem gehad met dezelfde hardware als diegene die nu wordt gebruikt om de internetverbinding tot stand te brengen.
Hoe krijg ik internet boven (1 verdieping, max 15 meter te overbruggen)?
Ik maak hiervoor gebruik van powerlines, diegene die worden geleverd door Telenet zelf.
De één zit vlak naast de zekeringkast in de berging, de andere op max 15 meter afstand in de slaapkamer.
Hoe kunnen we dit oplossen?
Dat de digicorder nooit problemen gehad heeft kan/zal te maken gehad hebben met het feit dat hij veel minder de netwerkverbinding gebruikte als de tv-box.
Je kan bij de tv-box proberen om de wifi verbinding te verbeteren, je PWL te verbeteren of een fysieke kabel bijtrekken. Als dat laatste kan ben je zeker van goed resultaat.
Groeten
@exserco schreef:...
De vorige digicorder die daar stond, heeft NOOIT enig probleem gehad met dezelfde hardware als diegene die nu wordt gebruikt om de internetverbinding tot stand te brengen.
Hoe krijg ik internet boven (1 verdieping, max 15 meter te overbruggen)?
Ik maak hiervoor gebruik van powerlines, diegene die worden geleverd door Telenet zelf.
De één zit vlak naast de zekeringkast in de berging, de andere op max 15 meter afstand in de slaapkamer.
...
Hier is er toch iets dat me niet volledig duidelijk is. Hoe was je vorige Digicorder verbonden met het internet? Met een kabel van ongeveer 15 m tot de powerline?
Jawel, exact dezelfde manier als de tv-box nu.
Dat betekent: beneden, net naast de zekeringkast, een powerplug (het is een koppeltje van Telenet zelf). Dan ongeveer 15 meter overbruggen via elektriciteitsnetwerk naar boven. Daar de andere powerplug en een netwerkkabel van 1.5 met die in de tv-box gaat.
Ondertussen een weekje verder.
En jawel, de foutmelding komt iedere keer terug. Dit bij ELKE opstart.
Maar het lijkt erop dat het toestel wel werkt zoals het hoort.
Misschien heb ik het gemist. Heb je eens de PLA van boven eens gebruikt om de tv-box beneden te verbinden. Dan doe je de test van de tv toestellen zonder ze te verplaatsen.
euhm....... PLA ????
Dat ken ik niet in deze context.
Wel PLA als gebruiksmateriaal om te 3D printen.
Iets meer uitleg aub?
Understood!
Ja, die test kan ik ook nog eens proberen.
Maar eerst moet het wat extra afkoelen hier, moet een kast wat verplaatsen 🙂
Even een update:
Dat omwisselen van de PLA (dat heb ik wel geleerd ondertussen wat dit betekend) heb ik nog niet getest (eerst wat lui, dan vergeten).
Gisteren heb ik een melding gekregen, rechts bovenaan, dat er een update was gebeurd.
Sindsdien heb ik dat opstartprobleem niet meer.
Nu krijg ik bij het doorspoelen een melding "bufferen", wat voor die update niet zo was, over diezelfde APL.
Het ene probleem werd opgelost, blijkbaar werd er een nieuw gecreëerd...