Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

4.16 software versie op de TV-box!

Afgelopen nacht heeft je TV-box normaal software versie 4.16 geïnstalleerd, ga dus zeker eens een kijkje nemen! Heeft je TV-box de update nog niet binnen gehaald? Geen paniek, de komende dagen kan de update ook nog binnen komen. Let er vooral op dat je TV-box niet in eco-start staat om de update zo snel mogelijk binnen te halen.

 

Nieuwe features

 

1) Overgang van opname/terugkijk-TV/uitgesteld kijken naar live TV

Kijk je naar een lopend (live) programma als een opname, via terugkijk-TV of uitgesteld en spoel je naar het live punt? Dan verschijnt er rechts bovenaan je scherm een dialoogvenster dat je de keuze geeft om:

  • verder te kijken naar je opname / via terugkijk-TV
  • over te gaan naar live TV

2) Bevestiging casten

Cast je een programma van de TV-app naar de Telenet TV-box (het vroegere swipen)? Dan krijg je nu een bevestiging op je TV-box. Let wel op! Stond je in de TV-app op een ander profiel ingesteld? Dan wijzigt na het casten ook het profiel op de TV-box naar het profiel dat in de TV-app actief was. 

 

3) 18+ pincode
In een aantal scenario's werd er meermaals naar je pincode gevraagd. Dat is nu vereenvoudigd naar één keer.

 

4) Vereenvoudiging van complexere zoekopdrachten met stembediening

Je zoekt nu doelgerichter met opdrachten die sleutelwoorden met genres combineren.
Bijvoorbeeld: 

 

  • Toon me voetbal op Eurosport
  • Toon me comedy met Tom Hanks

Opgeloste problemen

 

Profielen

  • Crash bij het switchen tussen profielen die een andere menutaal gebruiken
  • Promoboodschappen in het home menu die niet verschenen bij sommige profielen
  • Een default profiel dat niet altijd werd ingesteld na een stand-by cyclus

Stabiliteit en prestatievermogen

  • Een aantal crashes en occasioneel trage reactie van het home menu
  • Interactiviteit problemen (CS9993, CS9996 of vragen naar pincode) wanneer de Telenet TV-box uit stand-by komt (eco start of normale start)

Zoekfunctie en stembesturing

  • Een aantal grijze, niet bruikbare resultaten (oudere opnames)
  • Zette je de Telenet TV-box uit via stembesturing? Dan stond het microfoon icoon er nog als je de TV-box weer aanzette.

TV-theek

  • 'Verder kijken' was soms niet mogelijk, ook al was het kijkvenster nog niet afgelopen
  • CS3400 foutmelding bij het navigeren door de TV-theek
  • 'Verder kijken' bevatte items die je niet meer kon bekijken
  • De opnamestatus was niet altijd up-to-date in Mijn TV

Opnames/terugkijk-TV

  • Bij langere pauzes in de terugkijk-TV buffer sprong het menu soms automatisch terug naar het live punt
  • Teletext is nu beschikbaar in terugkijk-TV en opnames
  • Ook al stond er geen opname gepland in de komende 14 dagen, toch staan series die als opname gepland staan in de lijst

Algemeen

  • Upgrades naar nieuwe versies die niet altijd spontaan gebeurden
  • Ondertiteling die ongevraagd verschijnt of blijft hangen

Gekende problemen

 

Zoals al bij elke update vermeld, blijft Telenet investeren in de nieuwe TV-box. Ze zullen blijven werken aan oplossingen en verbeteringen. Ik geef jullie graag een overzicht van de grootste gekende problemen waaraan men nog werkt:

 

  • WiFi-geconnecteerde Telenet TV-boxen kunnen na factory resets vasthangen in een CS1011 fout (herstarten lost dit op)
  • boxen die blijven hangen na een (lange) stand-by periode
  • het verlies van communicatie tussen afstandsbediening en de Telenet TV-box
  • Netflix/YouTube
    • Problemen bij het opstarten (crashes, zwart scherm, draaiende cursor)
    • YouTube/Web TV-apps die niet opstarten (zwart scherm)
    • Netflix-streaming die soms vasthangt (typisch op 20%)
  • CS2300 of CS2318 fouten in de TV-theek
  • Audio drops tijdens het afspelen van een aantal films uit de TV-theek
  • Geaccentueerde karakters breken de ondertiteling af
  • CS2x12 en CS2518 fouten met terugkijk-TV of opnames
  • Ontbrekende of zwarte thumbnails bij het doorspoelen in terugkijk-TV of opnames

Merk je na de update nieuwe problemen of duikt een oud probleem plots opnieuw op? Geef het dan door via 015/66.66.66 of via Facebook of Twitter.

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Tags (2)
0 reacties