Vorige week (07/10) is Telenet gestart met de uitrol van de software versie 4.27 op de TV-box. Normaal zou iedereen sinds gisteren (14/10) de nieuwste versie moeten hebben. Is dat niet het geval? Herstart je TV-box dan eens via de knop achteraan of wacht nog enkele dagen af. Mogelijks stond je TV-box niet in 'snelle start' en duurt het iets langer om de update binnen te halen.
Nieuwe features
Telenet netwerkbeperking
Om tv te kijken via je Telenet TV-box moet je TV-box interactief zijn. Als klant moet je de TV-box dus aansluiten op de Telenet-modem. Probeer je als klant je TV-box toch te installeren op een andere internetaansluiting? Dan wordt vanaf nu onderstaande foutmelding getoond.
Wil je als klant je Telenet internetabonnement opzeggen, maar toch Telenet TV behouden? Dan ruil je je TV-box om naar een Digicorder.
Stembediening
Een aantal stembediening commando's kunnen nu ook gebruikt worden binnen toepassingen die video tonen bv. YouTube. Dit is met uitzondering van Netflix, waar dit niet werkt.
De commando's zijn:
- "Ga terug" > Back-toets
- "Pauzeer" > Play/pauze-toets
- "Sneller" > Vooruit spoelen-toets
- "Achteruit" > Achteruit spoelen-toets
Opgeloste problemen
Stabiliteit en performantie
Het audio input niveau ligt te laag, vergeleken met andere toestellen.
HDMI
In (zeer) zeldzame gevallen werd de video output niet correct geschaald.
Zoekfunctie en stembediening
Kleinere aanpassingen voor specifieke zoektermen.
TV-theek
Niet ingebrande ondertitels worden afgebroken bij een letter met een accentteken.
TV-gids
Een probleem waarbij je soms niet naar links kon navigeren.
Gekende problemen
Zoals bij elke update vermeld, blijft Telenet werken aan oplossingen en verbeteringen op de TV-box. Ik geef jullie bij deze een overzicht van de grootst gekende problemen waaraan men werkt.
- In gevallen waar de TV-box stabiliteit ernstig in gevaar komt, zal een spontane herstart geïnitieerd worden
- Verlies van communicatie tussen de afstandsbediening en de TV-box (batterijen vervangen of even eruit halen helpt meestal)
- Netflix/YouTube
- Een ui-800-3 foutcode in Netflix die je verplicht om uit te loggen
- De Netflix-app blijft hangen in de opstart fase (herstart van de TV-box is niet meer nodig)
- Opnames/Terugkijk-TV
- Thumbnails die niet werken als je modem en TV-box tegelijk herstart zijn (bv. bij stroompanne)
- Een opname die onterecht als "gefaald" wordt aangeduid
- Teletext: incorrecte kleur en positie
Merk je na de update nieuwe problemen of duikt een oud probleem plots opnieuw op? Geef het dan door via 015/66.66.66 of via Facebook of Twitter.
Suzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.