Beantwoorden
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 156
Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect! Even demarreren...

4.41 software versie op de TV-box

Telenet startte enkele dagen geleden 27/07 met de gefaseerde uitrol van de nieuwe softwareversie 4.41 op de TV-box. Normaal kreeg krijgt iedereen ten laatste vandaag 28/06 op woensdag 03/08 de nieuwste versie. Is dat niet het geval? Herstart je TV-box dan eens via de knop achteraan (V1) of door hem even van de stroom te halen (V2). Mogelijks stond je TV-box niet in 'snelle start' en duurt het iets langer om de update binnen te halen.  

Bjarne_0-1659020070170.png

Nieuwe features 

Aangepaste instellingen 

De organisatie van het Instellingen-menu is logischer geworden. Alles wat met toegankelijkheid te maken heeft en niet profiel afhankelijk is, is naar een aparte sectie verhuisd.  

Bjarne_1-1659020070172.png

Netwerkinstellingen en diagnose zijn naar ‘Systeem’ verhuisd. 

Bjarne_2-1659020070173.png

De opt-in instellingen voor ‘Aanbevelingen’ en ‘Reclame op maat’ zijn naar het Info-tabblad verplaatst. 

Bjarne_3-1659020070174.png

Gesplitste programma’s 

Het gebeurt soms dat een programma (alleenstaand of deel van een serie) in twee delen gesplitst wordt, ook al is het programma op zich een geheel. Denk bijvoorbeeld aan een voetbalmatch waar er een ander programma wordt getoond tijdens de pauze, of een film die in 2 delen wordt uitgezonden. 

De 2 delen worden waar het niet anders kan (TV-gids) als 2 aparte delen getoond (met een ½ vermelding). Vanaf nu gaan we proberen deze programma’s als een logisch geheel te bekijken: 

  • Opname van één van de twee gaat automatisch ook het andere deel opnemen 
  • Als er nog niets bekeken is van het programma, zal de weergave beginnen vanaf het eerste deel, ook al heb je het tweede deel aangeklikt 
  • De detailpagina gedraagt zich alsof er maar één uitzending is 

Nieuwe standaard opname-instelling voor serie-opnames  

Vanaf deze release is de standaard instelling voor serie-opnames aangepast naar ‘Alle afleveringen’ en niet langer ‘Alles van dit seizoen en later’. Dit heeft vooral een effect als programma-informatie per ongeluk verkeerde (oudere seizoenen) vermeldt.  

Nieuwe Amazon Prime versie 

Performantie en stabiliteit verbeteringen. 

TV-gids update 

Zie aankondiging en uitleg in dit topic. 

Korte zoekopdrachten 

Zoekopdrachten met minder dan 3 karakters zijn vanaf nu niet geldig. In vorige versies kon je wel nog (meestal zinloze) YouTube-resultaten te zien krijgen. 

Extra bevestiging bij automatisch opname verwijderen 

Als je de ‘houdbaarheid’ van een serie-opname aanpast, krijg je nu eerst een bevestigingsvraag, als je aanpassing ervoor zou zorgen dat er opnames verwijderd worden. 

In tegenstelling tot vroeger, gaat het effect van zulke aanpassing/verwijderingen nu ook sneller zichtbaar zijn in je opslagpercentage. Vroeger werd dit eenmaal per dag (’s nachts) geüpdatet, nu is dit om het uur.  

Opgeloste problemen 

  • Apps 
    • problemen met YouTube casting als de TV-box in stand-by staat 
  • Stabiliteit en performantie 
    • Een CS9994 foutmelding na een factory reset 
    • Browser crashes wanneer de TV-box naar energiebesparende stand overschakelt (geen klant-impact) 
  • Stembesturing 
    • Kleinere aanpassingen voor specifieke zoektermen 
  • TV-theek 
    • Missende prijsindicatie in de aflevering selector 
    • Een gerichte reclame waarvan de video niet speelt 
  • Opnames 
    • CS5500 foutmelding bij het navigeren door opnames 
    • In uitzonderlijke gevallen, een serie die niet opgenomen kan worden 
    • CS2218 foutmelding bij het doorspoelen in een opname 
  • TV-gids 
    • Een verwarring tussen data voor vandaag en gisteren 
  • UI/profielen 
    • Geflikker van de UI 
    • Elementen in de kijklijst die resulteren in CS3300/CS3400 foutmeldingen 
    • Zoekopdrachten met geaccentueerde karakters werken niet 

Gekende problemen 

Zoals bij elke update vermeld, blijft Telenet werken aan oplossingen en verbeteringen op de TV-box. Ik geef jullie bij deze een overzicht van de grootst gekende problemen waaraan men werkt. 

  • Apps 
    • Amazon Prime Video zoekresultaten die series bevatten, geven dit aan als TV-theek programma's 
    • Niet alle Amazon-titels kunnen gezocht worden 
    • Stabiliteit en performantie 
    • Onverklaard verlies van wifi-communicatie (TV-box herstart is vereist) 
    • Afstandsbediening 
    • Afstandsbediening die niet meer met de TV-box communiceert, batterijen er even uit, en het werkt weer [v1] 
    • Stembesturing 
    • Problemen bij het zoeken naar films/series met een anderstalige titel 
  • Netflix 
    • Netflix start niet op bij eerste poging 
    • Netflix video bevriest, gedurende 28 seconden geen reactie 
    • Een verhoogd aantal crashes (niet zichtbaar voor gebruiker) 
  • Cloud Video Player 
    • Korte (kleiner dan een seconde) onderbrekingen bij het bekijken van terugkijk-TV en opnames 
    • Bookmarks die niet opgeslagen worden 
  • Terugkijk-TV 
    • Navigeren met thumbnails door terugkijk-TV buffer brengt je naar de foute positie 
  • TV-theek 
    • CS2312 problemen bij bekijken van recent opnieuw toegevoegde items 
    • Foute end-title herkenning  
    • Een besteld programma (op het einde van zijn beschikbaarheid periode) is soms korter dan 48 uur beschikbaar 
    • Onverklaarbare CS2318 foutmelding bij het bestellen van een programma
    • Vastlopen van doorspoelbar en thumbnail 
  • Replay 
    • Reclameblokken die toch kunnen doorgespoeld worden 
    • Stukken reclame voor een programma die toch niet doorgespoeld worden 
  • Opnames 
    • Je kan lange events opnemen, maar ze niet bekijken 
    • Fout in berekening van het bingewatch punt 
    • Fout in berekening of een opname volledig bekeken is of niet 
    • CS5600 foutmelding bij het verwijderen van een opname (aflevering) 
    • Opnames worden niet gevonden via de zoekfunctie 
    • Een geval waarbij een volledig gevulde opslag getoond wordt als leeg (dus als geen opnames beschikbaar) 
    • Een verhoogd aantal CS5600 foutmeldingen 
  • UI/profielen 
    • Elementen in kijklijst die foutief aangeven dat ze niet meer te bekijken zijn
    • Verder Kijken niet altijd beschikbaar 
    • Een rechthoek die onverwacht verschijnt in de UI 

Merk je na de update nieuwe problemen of duikt een oud probleem plots opnieuw op? Geef het dan door via 015/66.66.66 of via Facebook, Twitter of WhatsApp. 

Inhoud gewijzigd door Suzy (admin) op 01/08 | Reden: upgrade datums aangepast


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Tags (2)
0 reacties