24751
netweters
|
152336
antwoorden
|
20691
vragen
|
Sinds dit weekend hebben we onze digicorder (die niet interactief was) omgeruild voor een tv-box omdat de digicorder defect was (konden enkel nog maar 1 en canvas kijken.
Bij de TV box krijgen we echter altijd de foutmelding CS1011, al meerdere malen contact gehad met telenet maar niets lijkt te helpen.
Onze verbinding zit als volgt in elkaar
coax van dit punt rechtstreeks in de tv box.
Powerline gebruikt om de utp kabel te verbinden (staat op minder dan 1.5m van de TV box
Waar kan de fout liggen ?
Ik heb de box àl meerdere keren uitgetrokken en opnieuw geprobeerd. (ook al een reset gedaan)
Opgelost! Ga naar oplossing.
Foutcode cs1011 betekent blijkbaar dat de TV-Box geen nieuwe software kan downloaden, m.a.w. een slechte netwerkt verbinding?
Foutcode CS1011 | Klantenservice | Ziggo
Op het eerste zicht ziet het er allemaal netjes uit en goed aangesloten ... met uitzondering van de Powerline bij de modem 🤔.
Deze Powerline mag je niet in zo'n verlengsnoer of verdeelstekker steken, maar moet direct in het stopcontact.
Gezien je een goed stopcontact hebt in de nabijheid zou ik:
Geen idee of dat de oorzaak is, maar de doorvoersnelheid tussen de Powerlines zal hierdoor verbeteren.
Test ook eens met de PC of laptop welke snelheid je krijgt bij de Powerline aan de TV.
Indien je een goed WiFi bereik hebt (vanaf de modem), zou je ook eens kunnen proberen om de TV-Box via WiFi aan te sluiten i.p.v via de Powerline.
Zonet de technieker van Telenet aan de lijn gehad waarbij ik de uitleg gedaan heb en hij ging me binnen enkele minuten terugbellen. Dus ik wacht nog even af om te horen wat het probleem zou kunnen zijn. Ik laat jullie iets weten. Hierna zal ik de Powerline in de garage in het vrijstaande stopcontact steken. Bedankt alvast
Powerline van plaats veranderd ✅😔De Powerline van de woonkamer staat maar op enkele meters van de modem/powerline (garage) en speel ook online via wifi met PS4 dus ik denk dat de verbinding wel voldoende zou zijn?
Ondertussen heeft de technieker terug gebeld... Het zou om een gekend achterliggend probleem gaan. (softwarematig sinds 1 juni)
Enkele dagen afwachten zegt ie 🙄
Een gekend achterliggend probleem sedert 01 juni? En dat hebben ze nog niet kunnen oplossen? Dan moeten er toch nog veel meer klanten in hetzelfde schuitje zitten....
En zolang zit jij dus zonder TV?
Het "probleem cs1011" is er al een tijdje.... blijkbaar altijd bij (mislukte) activatie van een nieuwe TV-Box ???
17/02/2022 Nieuwe TV-box na 1,5 week nog niet actief (CS1011) - De Netweters
01/05/2022 Foutmelding CS1011 bij activering TV Box - De Netweters
25/07/2021 TV-box activatie mislukt: geknoei van Telenet - De Netweters
Je kan tijdelijk een digicorder vragen tot probleem is opgelost
@luc55 schreef:Je kan tijdelijk een digicorder vragen tot probleem is opgelost
Een digicorder? En wat gaan ze dan doen met de opnames wanneer de switch digicorder => TV Box effectief plaats kan vinden? Een tijdje samen gebruiken kan niet ....
Gaat niet, ik wou mn TV box terug (defenitief) omgeruild zien voor een digicorder, volgens telenet (fb) was het geen probleem. Op de whatsapp servicechat was het helaas niet mogelijk.
Ja klopt, zolang ik geen bericht krijg zit ik zonder tv.... In elk geval gaan ze die dagen/weken mogen compenseren op de rekening achteraf (huur+digitv)
Pas op je hebt wel sd tv wel nog
Hou je e-mail goed bij en dat ze laten weten hebben dat ze niet tijdelijk wouden ruilen tot probleem is opgelost
erg voor de klant zou niet mogen er is een oplossing maar betalen liever een vergoeding .
Ik geef het nog enkele dagen, als het volgende week niet in orde is dan zal het een andere provider worden. Momenteel basic internet + digitv aan 59€ bij telenet
@Bongiovi schreef:Gaat niet, ik wou mn TV box terug (defenitief) omgeruild zien voor een digicorder, volgens telenet (fb) was het geen probleem. Op de whatsapp servicechat was het helaas niet mogelijk.
En heb je al eens de TV-Box onder de arm genomen en naar een Telenet Centre gestapt? Wanneer je met dat ding fysisch voor hun neus staat is wellicht iets te regelen ...
Misschien kun je eens met een lange utp-kabel testen, of evenuteel de tv-box dichter bij de HGW brengen?
Gewoon als tijdelijke test om te zien of het probleem niet door de powerline verbinding veroorzaakt word.