Beantwoorden
4k
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

4K box geeft soms zwart beeld met geluid na opstart

Mijn 4 k decoder geeft soms enkel geluid en zwart beeld bij opstart uit stand-by  ,menu’s worden wel weergegeven op tv als deze geselecteerd wordt op de box .Box resetten om weer tv te kunnen kijken. Tevens beeldfreezing en daarna hervatting van het live beeld . Hopelijk opgelost met een nieuwe update?

0 Likes
22 reacties
Iguana69
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

4K box geeft soms zwart beeld met geluid na opstart

Om alles even te verduidelijken, mijn vragen naar jou toe.

 

Op welke resolutie staat de tv box? Als je het probleem in 4K hebt kan je misschien eens testen of het er in 1080P ook nog is? 

 

Welk type tv heb je? En hoe is alles aangesloten? 

IT'er, technologie nerd en hobby fotograaf.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

4K box geeft soms zwart beeld met geluid na opstart

@Iguana69 

Mijn TV box staat op automatisch kwestie van resolutie. Maar leg mij dan eens uit dat hij wel werkte voor de software update naar 4.16? Ik heb een Samsung 4K/UHD SmartTV - UE50KU6000

Hij is als volgt EN VOLGENS DE HANDLEIDING VAN SAMSUNG aangesloten:

- De TV is master! Van de home cinema gaat een high speed 2.0 HDMI naar de HDMI/ARC poort 3 van de TV. De home cinema is een Samsung - HT-J7500WM

- Dan zit er ook op de TV box een high speed 2.0 HDMI kabel naar HDMI/DVI poort 1 van de TV. deze poort heb ik al gewisseld met de nog overblijvende HDMI 2 poort op de TV, ook zonder resultaat 

Dan zit er tussen mijn TV box en de Home Cinema nog een Toslink/optische kabel. Dat is het. Verder zitten er op de 3 genoemde toestellen nog elk een UTP cat5 e netwerkkabel voor internet.Bon voor je zegt, probeer eens dit of dat, alles is aangesloten volgens de handleiding van Samsung.

En ik heb ook al heel wat andere methodes toegepast: DE BOVENGENOEMDE AANSLUITING IS DE ENIGE WERKENDE MANIER!!! Andere manieren van aansluiten werken niet. Of zonder de optische kabel werken er maar 2 boxen i.p.v. van de 6.

Het probleem ligt volgens mij bij de TV box want ik heb er 2 en die van boven heeft geen probleem, maar is wel op een andere manier aangesloten, dus volgens de handleiding van LG. Maar bij LG is de home cinema master en komen alle kabels daar op toe...

Als ik uiteindelijk de stroom van de TV box haal om hem een soft reset te geven dan werkt hij terug. Dus zal ik niet ver moeten zoeken zeker?

Never trust in Dust
0 Likes
Iguana69
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

4K box geeft soms zwart beeld met geluid na opstart

Ongetwijfeld zal het probleem ergens zitten en het kan inderdaad bij de tv box zitten... Nu goed wat betreft de software, ik ben geen developer  dus geen idee of daar het probleem zit of niet, hier zal Telenet je een antwoord moeten opgeven. Ik heb alleszins geen bijkomende problemen na de update op een Panasonic 4K Tv met Panasonic Soundbar.

 

Tussenvraag: Heb je het probleem ook als je de home-cinema niet aansluit en de tv box op de HDMI ARC aansluit? Louter ter indicatie, ik weet ook wel dat je geluid via de Home Cinema wilt 😄

 

Mijn go to stappen in jouw geval zouden de volgende zijn, uiteraard na elke stap testen of het opgelost is of niet:

 

1. TV Firmware updaten (Indien nog niet gebeurd, er is een update van 04/2019).

2. TV Box aanpassen van automatisch naar 4K.

3. HDMI UHD op tv instelling veranderen van aan naar uit of omgekeerd.

 

Voor het overige zie ik niet meteen zaken in de handleiding van je tv die zouden kunnen aangepast worden als test.

 

IT'er, technologie nerd en hobby fotograaf.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

4K box geeft soms zwart beeld met geluid na opstart

@Iguana69 

beste, ik heb gisteren avond nog een hard reset uitgevoerd op desbetreffende TV box en toen een heractivatie van Play More moeten uitvoeren. Sindsdien start de TV box weer op zoals in het begin. Ik heb deze morgen naar de technische dienst van Telenet gebeld, en zij houden het er op dat de software 4.16 niet correct moet zijn doorgelopen tijdens de update.

Afwachten of het opstarten nu blijft correct verlopen? Allesinds deze morgen werkte het toch🤗

Never trust in Dust
Iguana69
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

4K box geeft soms zwart beeld met geluid na opstart

Fingers crossed 😄

IT'er, technologie nerd en hobby fotograaf.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

4K box geeft soms zwart beeld met geluid na opstart

@Iguana69 

Gisteren avond is hij allesinds normaal opgestart en deze morgen ook dus...🤞

Never trust in Dust
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7388
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

4K box geeft soms zwart beeld met geluid na opstart

Blijkbaar is het probleem (zwart beeld na opstart TV-box) ook nog een gekend probleem, dit werd me gisteren bevestigd. Meestal heb je wel geluid en kan je wel het menu raadplegen, maar het beeld zelf komt niet door. Dit wordt sowieso opgelost in één van de volgende software releases. 

 

Ervaar je dit probleem? Plaats je resolutie instelling van de TV-box dan op 1080p i.p.v. automatisch.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

4K box geeft soms zwart beeld met geluid na opstart

Op 12/06 een harde reset uitgevoerd op de TV box zoals jullie hierboven kunnen lezen en tot op vandaag 21/06 nogsteeds geen problemen meer met zwart beeld, met of zonder geluid.🤗

Never trust in Dust
0 Likes