Telenet startte 27/08 met de gefaseerde uitrol van de nieuwe software versie 5.12 op de TV-box. Normaal krijgt iedereen ten laatste 03/09 de nieuwste versie.
Is dat niet het geval? Herstart je TV-box dan eens via de knop achteraan (V1) of door hem even van de stroom te halen (V2 en IP). Mogelijks stond je TV-box niet in 'snelle start' en duurt het iets langer om de update binnen te halen.
Nieuwe features
Pauze ads
Op Play Media-kanalen zie je (vanaf begin september) een statische reclame boodschap, een paar seconden nadat je live-tv, terugkijk-tv of een opname pauzeert.
De gekozen reclameboodschap hangt niet af van je persoonlijke data, maar enkel van het kanaal dat je bekijkt, en de postcode waar je TV-abonnement hebt geregistreerd.
Zodra je uit pauze gaat (normale weergave, of trickplay) verdwijnt de reclame, maar je kan ook teruggaan naar de gepauzeerde video met de BACK-toets.
Disney+ splash screen
Er is een nieuwe branding voor het Disney+ opstartscherm.
Opgeloste problemen
- Apps
- Amazon Prime Video 'verder kijken' werkt niet
- eerste stream actie in Amazon Prime-app faalt, vereist app herstart
- Zoeken
- een verhoogd aantal CS84xx foutmeldingen tijdens het zoeken
- YouTube
- YouTube hangt tijdens opstarten, vereist TV-box herstart
- Streaming
- CS2300 foutmelding bij start van weergave, stand-by vereist
- titels die incorrect naar het Nederlands vertaald worden (Hobbit, Harry Potter, ...)
- mix-up van Nederlandse en Franse versies van series
- CS420 foutmeldingen bij aankoop van (verlopen) VOD-programma's (video-on-demand)
- Opnames
- CS3300-foutmelding bij openen van een detailpagina
- UI/profielen
- 'Nu op TV' en 'Deze avond op TV' suggereerden niet echt relevante programma's
Gekende problemen
Zoals bij elke update vermeld, blijft Telenet werken aan oplossingen en verbeteringen op de TV-box.
We geven jullie bij deze een overzicht van de grootst gekende problemen waaraan men werkt.
- Disney+
- Disney+ app die crasht met een CS2400 foutmelding
- incorrecte lay-out van loginpagina
- Apps
- apps die wel openen, maar niet streamen
- reclame in VRT MAX blijft verder spelen na het sluiten van de app
- verhoogd aantal CS2x18 foutmeldingen na gebruik van VRT MAX-app
- Stabiliteit en performantie
- scherm dat waarschuwt voor onvoldoende voeding [TV-box IP]
- trage opbouw van het Home-scherm
- HDMI
- tv's die niet mee aan/uit gaan als de TV-box aan/uit gezet wordt
- Afstandsbediening
- afstandsbediening werkt niet meer, herpair vereist [TV-box IP]
- Stembesturing
- stembesturing naar top menu navigatie items werkt niet meer
- stembesturing ('opnieuw starten') doet de UI herstarten
- Netflix
- verhoogd aantal Netflix crashes
- Streaming
- CS2312 problemen bij bekijken van recent opnieuw toegevoegde items
- betalende VOD (video-on-demand) kan soms niet (gedeeltelijk) bekeken worden
- incorrecte volgorde bij meest relevante bron (betalend vs. pakket)
- Opnames
- UI/profielen
- ontbrekende suggesties voor apps die je regelmatig gebruikt
- Home-scherm toont de 'Verder kijken'-swimlane niet
Merk je na de update nieuwe problemen of duikt een oud probleem plots opnieuw op?
Geef het dan door via 015/66.66.66 of via Facebook, Twitter of WhatsApp.
Suzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.