Telenet startte 09/07 met de gefaseerde uitrol van de nieuwe software versie 5.19 op de TV-box. Normaal kreeg iedereen ten laatste op 29/07 de nieuwste versie.
Is dat niet het geval? Herstart je TV-box dan eens via de knop achteraan (V1) of door hem even van de stroom te halen (V2 en IP). Mogelijks stond je TV-box niet in 'snelle start' en duurt het iets langer om de update binnen te halen.

Nieuwe features
In deze versie zijn geen nieuwe functionaliteiten toegevoegd.
Opgeloste problemen
- Disney+
- een video stoppen met de BACK-toets, resulteerde in zwart scherm
- Streamz
- Streamz content verscheen niet in de 'Verder Kijken'-sectie
- Streaming
- Kijklijst toevoegen/verwijderen niet altijd beschikbaar
- CS2311-foutmelding voor Streamz/basic klanten bij het bekijken van Streamz+
- Opnames
- Aflevering selectie toont incorrecte synopsis na verwijderen van een aflevering
- UI/profielen
- poster en titel komen niet overeen in A-spot van het Home-scherm
- 'Verder kijken' verdwijnt als er opnames bestaan op kanalen die verwijderd zijn
- ontbrekende graphics in actie tegels
- ontbrekende hoofdacteurs in detail pagina
Gekende problemen
Zoals bij elke update vermeld, blijft Telenet werken aan oplossingen en verbeteringen op de TV-box.
We geven jullie bij deze een overzicht van de grootst gekende problemen waaraan men werkt.
- Amazon Prime
- bookmarks werken niet in Verder Kijken
- Disney+
- relatief veel CS2400-foutmeldingen, vergeleken met andere apps
- Streamz
- bookmarks worden niet altijd gebruikt als je van provider wisselt
- verwijderen van Streamz 'Verder kijken' bookmarks werkt niet altijd
- 'Verder kijken' opent een foute aflevering
- YouTube
- YouTube hangt bij opstart
- Andere apps
- dubbele toevoegingen van DAZN live programma's op de Live Sports rij
- missende posters op DAZN events
- Stabiliteit en performantie
- scherm dat waarschuwt voor onvoldoende voeding [TV-box IP]
- trage opbouw van het Home-scherm
- toepassingen niet correct geïnstalleerd, CS2400-foutmeldingen
- HDMI
- korte HDMI-onderbrekingen
- decoder zet tv aan na lange tijd in Netflix
- Stembesturing
- Engelstalige titels niet herkend bij stembesturing
- Cloud Video Player
- overdreven bandbreedte gebruik bij bepaalde DRM-problemen
- Streaming
- betalende VOD (video on demand) kan soms niet (gedeeltelijk) bekeken worden
- logica om geabonneerde apps te gebruiken niet altijd correct
- incorrecte kleuren/helderheid in 4K/HDR programma's
- een aflevering herbekijken geeft je terug de 'Bestellen'-optie
- indien een film bij verschillende providers beschikbaar is, wordt soms de foute als default voorgesteld
- Terugkijk-tv
- vraag om terugkijk-tv te abonneren op een recent gewijzigd tv-programma
- Opnames
- thumbnails out of sync
- snelle opeenvolging van opnames verwijderen mislukt
- onmogelijk om een bookmark te zetten op een opname
- onmogelijk om een lopende opname te starten
- UI/profielen
- niet altijd de juiste detailpagina vanuit contextual menu (...-knop)
- live sports sectie toont soms niet-sport gerelateerde items
- 'Verder kijken' opent de detailpagina van een foute aflevering
- overlap tussen minivideoscherm en A-spot op het Home-scherm
- resterende kijktijd van gehuurde films is niet altijd zichtbaar op het Home-scherm
- foute taal in synopsis
- Terugkijk-tv geschiedenis niet altijd gebruikt in suggesties
- Reclame
- ondertitels blijven hangen tijdens reclame blokken
Merk je na de update nieuwe problemen of duikt een oud probleem plots opnieuw op?
Geef het dan door via 015/66.66.66 of via WhatsApp.
Suzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.