Telenet startte 20/08 met de gefaseerde uitrol van de nieuwe software versie 5.20 op de TV-box. Normaal krijgt iedereen ten laatste op 27/08 (vandaag) de nieuwste versie.
Is dat niet het geval? Herstart je TV-box dan eens via de knop achteraan (V1) of door hem even van de stroom te halen (V2 en IP). Mogelijks stond je TV-box niet in 'snelle start' en duurt het iets langer om de update binnen te halen.

Nieuwe features
Wifi status
In Instellingen, op het Diagnose-scherm, zie je nu ook (wanneer van toepassing) de waarde van twee wifi-parameters.
Deze tonen je hoe goed je verbinding is:
- de signaalkwaliteit (RSSI, in dBm)
- het kanaal en de gebruikte band

Opgeloste problemen
- Stembesturing
- Engelstalige titels niet herkend bij stembesturing
- Streaming
- incorrecte kleuren/helderheid in 4K/HDR-programma's
- Opnames
- snelle opeenvolging van opnames verwijderen mislukt
- UI/profielen
- niet altijd de juiste detailpagina vanuit context menu (...)
- resterende kijktijd van gehuurde films niet altijd zichtbaar op Home-scherm
- terugkijk-tv geschiedenis niet altijd in acht genomen voor suggesties
Gekende problemen
Zoals bij elke update vermeld, blijft Telenet werken aan oplossingen en verbeteringen op de TV-box.
We geven jullie bij deze een overzicht van de grootst gekende problemen waaraan men werkt.
- Streamz
- verwijderen van Streamz 'Verder kijken' bookmarks werkt niet altijd
- 'Verder kijken' opent een foute episode
- Andere apps
- missende posters op DAZN-events
- Amazon Prime
- bookmarks werken niet in 'Verder kijken'
- Stabiliteit en performantie
- scherm dat waarschuwt voor onvoldoende voeding [TV-box IP]
- trage opbouw van het Home-scherm
- toepassingen niet correct geïnstalleerd, CS2400-foutmeldingen
- HDMI
- korte HDMI-onderbrekingen
- decoder zet tv aan na lange tijd in Netflix
- YouTube
- YouTube hangt bij opstart, decoder moet herstart worden
- Netflix
- Netflix hangt op profiel selectie scherm
- Cloud Video Player
- overdreven bandbreedte gebruik bij bepaalde DRM-problemen
- Terugkijk
- thumbnail timing zit ernaast
- Streaming
- betalende VOD (video on demand) kan soms niet (gedeeltelijk) bekeken worden
- logica om geabonneerde apps te gebruiken niet altijd correct
- een aflevering herbekijken geeft je terug de 'Bestellen'-optie
- indien een film bij verschillende providers beschikbaar is, wordt soms de foute als default voorgesteld
- 4K-kwaliteit op EOS v1/v2
- Terugkijk-tv
- vraag om terugkijk-tv te abonneren op een recent gewijzigd tv-programma
- Opnames
- thumbnails out of sync
- onmogelijk om een bookmark te zetten op een opname
- onmogelijk om een lopende opname te starten
- TV-gids
- programma's bestaande uit verschillende delen (bv. twee helften van een voetbalmatch) resulteren in foute tijden bij opnames
- UI/profielen
- live sports sectie toont soms niet-sport gerelateerde items
- 'Verder kijken' opent de detailpagina van een foute aflevering
- foute taal in synopsis
- CS3520-foutmelding bij openen van Home-menu
- lege detail pagina
- Disney+
- relatief veel CS2400-foutmeldingen, vergeleken met andere apps
- video wordt niet getoond tot decoder heropgestart wordt
- Reclame
- ondertitels blijven hangen tijdens reclame blokken
- in terugkijk-tv, gerichte reclame naast de lineaire advertenties
- thumbnail timing zit ernaast in opnames met gerichte reclame
Merk je na de update nieuwe problemen of duikt een oud probleem plots opnieuw op?
Geef het dan door via chat of via 015/66 66 66.
Suzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.