|
26.952
netweters
|
167.340
antwoorden
|
|
22.440
vragen
|
Sinds enige tijd lukt het niet meer om mijn TV - LG 42PC51 aan/uit te zetten met de afstandsbediening van de TV box 2008C -STB -TN ( witte knop aan/uit ) . Oorspronkelijk werkte alles goed maar sinds een tijdje kan de TV enkel nog aangezet worden met de afstandsbediening na het uittrekken van de stekker TV . Dan lukt het een tijdje weer maar dan om opnieuw hetzelfde probleem te hebben. Wie kan helpen ?
Vreemd, ik gebruik de rode knop (de rechtse van de twee, de witte staat aan de linkerkant van de afstandsbediening) om de TV aan of uit te zetten ...
Misscien is het correcter om van "standby" te spreken, dat zou best kunnen.
Vervang eens de Hdmi kabel
Hou wel rekening mee dat de tv 18 jaar oud is
Zeker dat probleem opeens komt zonder iets te veranderen
Met de rechtse rode knop zet ik de TV box aan / uit . De Tv reageert niet ...
Auto Tv bij instellingen TV box ( systeem - auto Tv ) staat aan . " Simp Link " bij instellingen TV LG staat ook aangevinkt !
Wat bedoel je met ; " Misscien is het correcter om van "standby" te spreken, dat zou best kunnen?? "
Klopt wellicht dat de TV in " stand by " blijft want rode lichtje brand !
Wat doe ik verkeerd ?
Ik zou niet weten wat je verkeerd doet hoor ... Ik gebruik dus enkel de rode knop en daarmee gaan zowel de box als de TV aan en uit. Moet wel zeggen, mijn TV is niet van de nieuwste, dat heeft er misschien wel mee te maken ...
In den beginne heb ik ook wel de witte knop gebruikt, maar die gaf niet altijd het gewenste effect. Op een dag per abuis op de rode geklikt wanneer ik de witte bedoelde en ziedaar, alles verliep vlekkeloos. Sedertdien de witte knop nooit nog gebruikt.
EDIT: ik zal het eens in het oog houden wat er exact gebeurt. Wellicht gaat de box niet of niet altijd mee uit .... Ik let daar zo niet op, die zit een beetje achterin de kast ...
EDIT: Wat die standby betreft: indien uw rode lichtje blijft branden staat de TV inderdaad in standby. MijnTV gaat helemaal donker na gebruik van de rode knop. Is ook al wat een ouder type, net als ik 😁
Ik zal eens in de kast loeren of de TV box zelf ook in standby gaat. Of helemaal uitgaat.