|
26.771
netweters
|
166.505
antwoorden
|
|
22.329
vragen
|
Hoi, ik heb de vraag hier al wel eerder gesteld. Maar heb nog geen duidelijkheid. Ik heb een kangoeroe woning, 2 huizen naast elkaar met elks een eigen modem en aansluiting, maar beiden worden wel op 1 factuur gefactureerd. Als ik op beide woningen een tv box aansluit, is het dan voor elke tv box apart 20ik 0 uur of worden deze 2 boxen samengeteld tot gezamenlijk 200 uur. Op beide adressen is er wifi en ik kan in beide woningen de beide wifi signalen ontvangen (dus aansluiting 1 in woning 1 kan ik het wifi signaal ook ontvangen in woning 2 en vice versa). Al durft het signaal van de modem in woning 1 in woning 2 wel eens haperen. Kan dit ook problemen geven voor beide tv boxen?
Titel gewijzigd door Eline (mod) | Vorige titel: Tv box aansluiting
Opgelost! Ga naar oplossing.
Zoals je zegt je heb 2 modems dan kan je perfect 2 boxen nemen heb je 2 profielen elk 200 uur.
De box wordt aan internet profiel van de modem gekoppeld via de wifi je kan de andere box niet aan de wifi profiel koppelen van de ander modem dat gaat niet
Dus ze zijn apart gescheiden
Bedankt voor de verduidelijking
Om de wifi te versterken van het ene huis voor de tv box: wat is het beste een wi-fi pod van Telenet of een wifi versterker? Voor als de tv box verder zou moeten staan dan de modem.
Bedankt
“Wifi versterker” is een verzamelnaam en dus niet 1 type toestel
Van best naar minst (volgens mij): bedraad access point, Mesh (Wifi pods zijn ook een mesh systeem), powerline met wifi en wifi repeater
De tv box ziet alleen de modem of de pods van Telenet
Je hebt niet veel keuze daarin ofwel trek je een internet kabel
Hoi, bedraad is helaas geen optie. Maar voor de mesh, zou dit ook via een ander toestel werken dan enkel een wifi pod van Telenet zelf?
@rainbowniagara schreef:zou dit ook via een ander toestel werken dan enkel een wifi pod van Telenet zelf?
Tuurlijk, eender welk mesh systeem werkt.
Je zal wel minstens 2 toestellen moeten plaatsen: een basisstation aan de Telenet modem en een satelliet in de buurt van de “andere woning”. Ze moeten anderzijds ook dicht genoeg bij elkaar staan voor mesh om deftig te werken.
@luc55 schreef:De tv box ziet alleen de modem of de pods van Telenet
Onzin. Mijn TV-box ziet zelfs het Proximus netwerk van mijn buren.
Bedankt voor de uitleg