24749
netweters
|
152309
antwoorden
|
20690
vragen
|
Aangezien ik de telenet afstandsbediening niet kan koppelen aan mijn tv om het geluod te regelen.
Vraag ik me af welke soundbar er geschikt is om aan de an te koppelen zodanig dat ik maar 1 ab hoef te gebruiken..
Iemand?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Waarom kan je hem niet koppelen?
Staat CEC aan op je TV en de TV-box?
https://www.ruconnected.nl/hdmi-cec/
Andere namen voor CEC:
@Ex-Netweter ja cec staat op op tv en box , het gaat om een medion p15504
Ik heb geprobeerd automatisch en handmatig, gaat om een medion p15504. Krijg hem niet gekoppeld en volgens de servicedesk is het mogelijk dat er bepaalde toestellen biet compatibel zijn
Als je een Soundbar wil gebruiken zal je ze rechtstreeks moeten koppelen aan de TV-box en niet aan de TV omdat koppelen met de TV niet lukt gaat je het geluid ook niet langs de TV laten gaan.
Nadeel: andere bronnen (zoals een playstation) aangesloten op je TV zullen dan niet weergegeven worden door je soundbar.
Kan je eens met merk "element" proberen?
Dus als ik het goed begrijp als ik een soundbar rechtstreeks aan de tvbox koppel en kan ik de soundbar koppelen aan de afstandsbediening?
Welke soundbars zijn hiervoor geschikt?
@Ex-Netweter
Waarom zou CEC nodig zijn om het volume te regelen van een soundbar?
Ook al kan hij de tv niet koppelen, dan nog kan hij een soundbar aansluiten op zijn tv en toch het volume regelen op de soundbar met de telenet afstandsbediening
Dat ga ik strals een proberen, bedankt voor de tip
Ja, klopt.
In mijn geval kan ik het volume regelen ook al trek ik de hdmi kabels uit of zet ik de tv box met de schakelaar uit.
Het is na bujna een jaar eindelijk gelukt!
@Grave heel erg bedankt!!