Beantwoorden
WouterODW
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? Netjes! Leesclubje starten?

Afstandsbediening koppelen (Bose Lifestyle T10)

Beste netweters,

 

Ik heb sinds een week de nieuwe TV box, zeer tevreden van vooral de stembediening werkt perfect.

Mijn probleem(pje): Ik heb een versterker van Bose (Lifestyle T10) en de digicorder kon ik volledig bedienen met de Bose afstandsbediening. Echter de TV box afstandsbediening kan ik niet (automatisch) koppelen, daarvoor heb ik de 'manual remote code' nodig. Kan iemand mij daaraan helpen? 

Ik weet dat andersom ook mogelijk is maar met de afstandsbediening van Telenet zelf kan ik wél mijn TV-toestel aan- en uitzetten alsook het volume van mijn Bose regelen maar kan helaas deze niet in- en uitschakelen. Kan iemand mij helpen zodat ik niet met 2 afstandsbedieningen naast elkaar moet werken?

 

Alvast bedankt!

 

MvG

Wouter

10 reacties
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Afstandsbediening koppelen (Bose Lifestyle T10)

Even zoeken onder afstandsbediening ofzo, Wouter, die code is hier al voorbij gekomen.

0 Likes
WouterODW
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? Netjes! Leesclubje starten?

Afstandsbediening koppelen (Bose Lifestyle T10)

Beste,

 

De code van de digicorder/digibox heb ik inderdaad al zien passeren maar niet die van de nieuwe TV box...

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Afstandsbediening koppelen (Bose Lifestyle T10)

@WouterODW, er zijn enkele TV-box gebruikers die de Logitech Harmony afstandsbedieningen gebruiken. Zij hebben al naar verschillende namen in de Logitech database gezocht: Telenet DCX960, Arris DCX-960, UPC mediabox.

 

En de laatste was het meest succesvol. Nu weet ik niet of dit voor jouw device ook zal werken. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
eddy5
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
De 3 wijzen! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Afstandsbediening koppelen (Bose Lifestyle T10)

Hallo, ik test nu de nieuwe tvboxen reeds een paar maanden en heb altijd al problemen gehad met het koppelen van de afstandsbediening. Ik heb namelijk ook een lifestyle bose systeem en blijkbaar zijn daar problemen mee. Bij installatie van de tvbox vond deze automatisch mijn bose. Een tijdje later kon ik mijn geluid niet meer regelen via afstandsbediening tvbox. Automatisch koppelen lukte niet meer, enkel handmatig. Heb dit tot nu een paar keer moeten herprogrammeren maar ben er telkens in geslaagd. Nu echter lukt het niet meer, hij vindt mijn bose niet meer en zegt dat mijn tv te oud is??? Het is alsof, wanneer er  nieuwe software wordt geïnstalleerd , de koppeling wegvalt. Dus nu moet ik mijn bose afstandsbediening toch gebruiken, enkel om het geluid te regelen. Kan toch niet zijn dat ik een nieuw surround systeem moet kopen omdat telenet nieuwe tv boxen gebruikt? Die paar maanden (enkel) playmore gaat die kost niet dekken hoor. Weet iemand wat te doen? 

Ex-Netweter
 

Afstandsbediening koppelen (Bose Lifestyle T10)

@eddy5 open onderstaande link eens en lees hem helemaal door daar is het opgelost.

Jos

https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/Tv-Box-en-Bose-Sole-15/m-p/54313#M2132

 

0 Likes

Afstandsbediening koppelen (Bose Lifestyle T10)

@eddy5 best dat u hier vermeld hoe u het hebt opgelost, zo helpt u anderen.

Jos

0 Likes
eddy5
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
De 3 wijzen! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Afstandsbediening koppelen (Bose Lifestyle T10)

Zoals Filip 78 heeft vermeld, werkt de afstandsbediening perfect als je gewoon ja indrukt op de vraag of het geluid luider wordt. Ongeacht of het nu werkt of niet, gewoon ja indrukken en alles werkt terug. Thx Filip.

Peter_Wits
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Afstandsbediening koppelen (Bose Lifestyle T10)

Dag Suzy,

 

Werkt dit ook voor de Bose Lifestyle systemen?

Momenteel kan ik namelijk niet de Bose afstandsbediening gebruiken in combinatie met de TV-Box.

Met de vorige Digirecorder (AD2200) ging dit prima....

 

0 Likes
taz
Professional Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Afstandsbediening koppelen (Bose Lifestyle T10)

moet nu zeggen Ik heb het probleem met de bose T20. mijn afstand bediening van de bose pakt ook den boel ni over . ik heb zelfs gedaan zoals vermeld staat en nee het werkt nog altijd niet!!! vind het raar dat het bij de T10 werkt.en ja het is gemelijk om alles met 1 afstandsbediening te doen ipv met twee. wordt er gewoon zot van echt wel pppfff

Tags (1)
0 Likes
Tibogheysen
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Afstandsbediening koppelen (Bose Lifestyle T10)

Ik heb sinds kort een tv-box aangekocht. Al mijn apparaten hun beeld is aangesloten met de tv en het geluid van mijn apparaten wordt apart gekanaliseerd naar mijn Bose AV18 Lifestyle. 

 

Voordien had ik een digicorder en kon ik met de afstandsbediening van mijn bose-systeem mijn digicorder besturen. Bij het aansluiten van mijn tv-box lukt dit niet meer. 

 

Eigenlijk zou ik het liefst alles besturen via de nieuwe afstandsbediening van mijn tv-box. Maar na een aantal keer de automatische en handmatige koppeling doorlopen te hebben, krijg ik geen reactie. Ik ben dus op zoek naar een oplossing. Oftewel zoals vroeger, dat alles bestuurbaar is met mijn Bose-afstandsbediening of liefst alles besturen met mijn nieuwe tv-box afstandsbediening...

 

Ps: Het geluid van mijn tv-box is rechtstreeks aangesloten met het bose-systeem adhv van een cinch-kabel(rood-wit) naar een aux-uitgang (die in de tv-box steekt).

 

Iemand raad?

0 Likes