Beantwoorden
Lassie1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Beeld TV box via receiver Denon HDCP

Beste Netweters,

 

Graag aandacht voor onderstaand probleem:

Hoofdrolspelers: Panasonic VT50 Plasma TV, Denon AVR-X2100W, en een aantal dure en minder dure HDMI kabels en een nagelnieuwe TV box

Onlangs heeft de digicorder besloten er voorgoed mee te stoppen, dus ben ik bij TN een nieuwe TV box gaan halen, en deze heb ik aangesloten op de HDMI ingang van de Denon waar de digicorder ook op heeft aangesloten gezeten, en wat blijkt ik krijg geen beeld, wel geluid.

Tv box rechtstreeks op TV aangesloten met een lange HDMI kabel die in een goot in de muur verwerk zit en perfect beeld. G.v.d. een HDCP conflict met de receiver of TV.

Nu heb ik de TV box rechtstreeks op de TV aangesloten en met ARC, en/of optisch de audio naar de receiver gestuurd, dit werkt allemaal prima, echter als ik de TV box aanzet gaan vaak of de TV of de receiver niet aan, wat niet het geval was of is als alles rechtstreeks op de  receiver aangesloten zit. Toen konden we en kunnen we met het aanzetten van de Telenet box of Apple TV, Chromecast de TV en de receiver automatisch aanzetten en dit werkte altijd.

Mijn vrouw en dochter vinden het nu zeer lastig dat je soms meerdere keren de TV box moet aanzetten om de tv en de receiver op te zetten, of soms de TV of receiver met de AB moeten opzetten.

Wie heeft er een passende oplossing om de TV box werkend rechtstreeks op de receiver aan te sluiten?

Heb al gelezen dat een "goedkope" HDMI splitter wel eens het HDCP verhaal wil of kan omzeilen, maar dat ook geen garantie is, en op Bol.com heb ik al een HDCP omvormer gevonden, maar die was ook niet echt goedkoop.

 

verder valt het mij op dat als ik via de TV box naar TV zenders kijk de audio digitaal 2 kanaals binnenkomt, als ik Snertflix, Disney, of Prime opzet het geluid Dolby Digitaal binnenkomt.

Ben benieuwd naar de reacties, en je moet me niet vertellen dat ik een "oude" TV heb, dat weet ik ook wel, maar het beeld van deze TV (ISF gekalibreerd en THX approved) is en blijft nog steeds zo vreselijk mooi en natuurlijk, daar kunnen maar weinig moderne TV's tegenop.

 

 

 

 

1 reactie
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5314
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Beeld TV box via receiver Denon HDCP

bij de meeste tv zenders ga je ook enkel stereo hebben omdat de meeste zenders maar stereo geluid uitzenden, er zijn enkele uitzonderingen met MTV Live HD, maar die zit in een betalend pakket boven op het basis pakket.

Animal Planet was vroeger ook Dolby sound, weet niet of dit nu nog is, en er zijn ook enkele Play film kanalen in dolby.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.