24769
netweters
|
152550
antwoorden
|
20720
vragen
|
Hey iedereen….
Mijn tv box heeft al een tijdje z’n kuren. Het beeld bevriest volledig en de tv box reageert op niets meer. Sinds kort heb ik ook een “krakelend geluid” dat op een gegeven moment resulteert in beeld en geluid dat niet meer synchroon loopt. Dus zoals steeds de stroom eraf halen, wachten, terug laten opstarten en we kunnen weer eventjes verder….Maar eerlijk, ‘tis geen doen he. Iemand suggesties ? Of gewoon de tv box inwisselen? Ik heb ook gelezen dat er een nieuw type tv box is die niet meer met coax werkt maar enkel via wifi of netwerkkabel. Hoe is de beeldkwaliteit tov die met coax? Alvast bedankt voor jullie inzicht.
Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: Tv box bevriest
Zou in dit geval de tv box gewoon gaan omwisselen en niet te veel aan 'prutsen'. Wat je nog kan doen is eventueel de coax eens vervangen of de HDMI kabel maar dat is niet gezegd dat dit je probleem oplost.
De nieuwe tv box die je bedoeld is de TV IPTV box die heb ik ook. Dat is echt een heel klein boxje enkel te verbinden met internet , kabel of wifi. ben zeer tevreden hier over heb hem al ff in gebruik. Geen gedoe meer met een coax kabel gewoon de HDMI in steken verbinden op internet en je bent vertrokken. Heb hem zelf met kabel rechtstreeks verbonden dat is de stabielste verbinding. Beeldkwaliteit is goed geen problemen mee om te vermelden.
Dag Patrick,
Bedankt voor je snelle antwoord….de coax en HDMI-kabel zijn van bovengemiddelde kwaliteit, ik geloof namelijk niet in “gratis” en goedkoop. Heb al uitvoerig getest en ben er bijna zeker van dat het de tv box is. Van dag 1 toen ik hem heb geactiveerd maakt ie ook een licht pieptoon…denk dat het de voeding is. Enfin, ik zal dan maar gaan ruilen he, ben benieuwd of ik in aanmerking kom voor het nieuwe type tv box.
Trek alle kabels eens uit en steek terug
Haal de stroom er eens langer af 5 min om te zien dat iets verandert
Hmdi kabel vervangen is de basis
Is allemaal reeds gedaan en meermaals zelfs. Denk dat ruilen de enige optie is die overblijft.