24747
netweters
|
152259
antwoorden
|
20683
vragen
|
Ik heb hier al veel vragen gelezen over de beeldkwalliteit van de IP-box, mijn conclusie mensen die nog een TV-box hebben en die van plan zijn om te ruilen naar IP-box DOE HET NIET! Ben je voor Play Sports en More verplicht om over te schakelen vraag een TV-box!
ik heb de IP-box 1 dag getest naast een TV-box en het verschil was zeer duidelijk merkbaar tussen streaming en DVB-C.
Hoe heb ik dat gedaan, de 2 boxen op de zelfde tv aangesloten elk op een andere HDMI poort dat ik per zender kon vergelijken.
Na een paar zenders vergelijken was al heel duidelijk wie de winnaar was namelijk DVB-C, ook al word er gigantisch gepropt op de muxen de beeldkwaliteit is toch opvallend beter ten opzichte van streaming, beeld is scherper en helderder.
De bandbreedte van streaming kanalen bij Telenet worden precies bewust of onbewust heel laag gehouden ik hoop van harte dat dit niet de nieuwe standaard is bij Telenet.
Het was gewoon soms één groot pixel festijn, en ja hoor met mijn internet verbinding is er niks mis alles netjes via UTP, HBO Max 4K streaming is loepzuiver.
Als je overschakelt naar VTMGO of VRT Max app en je bekijkt daar de live streams dan is het dag en nacht verschil, de kwaliteit van de opnames was het zelfde bij beide boxen, de kwaliteit trekt zowiezo op niks maar goed...
En dan last but not least!
Als je denkt dat het aanbod exact het zelfde is als bij een TV-box zal je ook teleurgesteld zijn, sommige zenders zijn ineens weer SD via streaming (TVE, RAI 1, BabyTv, OUTtv enz), wat daar de reden van is god mag het weten.
Conclussie: wil je volgens Telenet normen goeie beeldkwalitiet blijf dan zo lang mogelijk kijken via de TV-box en het zenderaanbod via DVB-C, de beeldkwaliteit via streaming is sorry gewoon slecht, Telenet moet dringend eens gaan kijken bij Proximus wat het verschil tussen die 2 op gebied van beeldkwaliteit is gigantisch!
Sterkte aan de Play Sports en Play More klanten die binnenkort enkel maar via streaming kunnen kijken, het zal niet om aan te zien zijn, tenzij dat ze ineens wakker worden bij Telenet en de bandbreedte ferm opschroeven. Maar ik vrees ervoor!
Titel gewijzigd door Frederik (mod) | Vorige titel: TV-box V2 vs IP-box
@Jo77 @Master-Magic ik heb nochtans een andere ervaring met Android TV voor zowel de VRT MAX als de VTM GO app, de beeldkwaliteit van de live streams is uitstekend in 1080p enkel bij de GoPlay app is het geen verbetering.
@Master-Magic @Jo77 ik ben vooral heel benieuwd wat er op 1 december zal gebeuren na de overstap van bepaalde zenders naar IP, het bestaande DVB-C aanbod wat meer ademruimte geven over de bestaande muxen dat de beeldkwaliteit er op vooruit gaat of terug proppen en de vrijgekomen muxen gebruiken voor internet. 🤔
Ik gok da laatste 😁
We zullen dit zien 13 sport zenders weg van coax
En 13 zenders via ip er terug op in full hd veel meer mensen die later inschakelen en van begin gaan kijken
Hopen dat netwerk dat aankan in de piek uren
Waarom zou het netwerk dat niet aankunnen?
Telenet kan perfect de TV streams naar de TV-Box IP prioriteren (of is het prioriseren of priotiriseren ?) ten nadele van internet 🤔.
Als het netwerk te druk wordt wegens de vele TV-streams, dan zal het internet trager worden 🙄.
En van zodra het netwerk klaar is voor multicast, zal dit de benodigde bandbreedte voor TV sterk reduceren ...
In dec zullen we het weten er kan altijd nog een aanpassingen gebeuren
Nu al beginnen de toestellen uit te delen is een goed punt
Enkele dagen geleden heb ik een test gedaan met mijn laptop in Frankrijk aangesloten aan een LG TV. De kwaliteit is exact dezelfde als in België. Daarom denk ik dat er 2 mogelijke redenen zijn waardoor jullie kwaliteitsproblemen hebben nl. bandbreedte en de TV-box.
Bandbreedte: in beide gevallen heb ik een 1 Gbps en een zeer goede WiFi ontvangst met WiFi 6. En welke snelheid hebben jullie?
TV-box: In principe kan elke streamer met Google TV gebruikt worden maar er zijn enorme kwaliteitsverschillen. Welke box gebruiken jullie?
@PhilippeP het gaat hem om het gigantische vershil van beeldkwaliteit tussen een TV-box met coax aansluiting DVB-C dus en de IP-box (streaming)
Als Telenet heel bewuste de bandbreedte van de streams belachelijk laag houd mag je nog de beste verbinding hebben het zal niks aan de beeldkwaliteit veranderen. 😉
Hoe hoger de bandbreedte hoe beter de beeldkwaliteit...
Het gaat hem NIET om de beeldkwaliteit op andere apps, dus met uwen test zijn we sorry niks. 😉
Daarnet heb ik opnieuw een test gedaan met IP TV, de Telenet App geïnstalleerd van de Google Play store en de kwaliteit is perfect. Trouwens je kan ook de apps van VRT en VTM installeren en deze werken eveneens perfect. De beeldkwaliteit via de decoder en de IP TV is exact hetzelfde voor de 3 apps. Natuurlijk moet je een deftige IP TV kopen. Als je de testen leest dan is er is blijkbaar veel rommel op de markt. Ik heb de STRONG Leap S3 gekocht. Deze IP TV is in Europe gemaakt en gewoon fantastisch en heel redelijk van prijs.
@PhilippeP nogmaals de streaming van de TV-box IP kan je niet vergelijken met de Telenet app!!!
Die streams kan je enkel ontvangen met deze box en kan je niet vergelijken met een of andere android box.
Dus nogmaals u testen zijn sorry naast de kwestie en waardeloos.
Uw kunt misschien mijn tests waardeloos vinden. Maar ik elk geval heb ik bewezen dat een IP box die compatible is met Android of Google TV een betere oplossing is. Er is een uitzondering en dat is als er zenders zijn die je wenst te zien die niet beschikbaar zijn op de app. En ik denk niet dat die informatie waardeloos is.