24747
netweters
|
152259
antwoorden
|
20683
vragen
|
Ik heb hier al veel vragen gelezen over de beeldkwalliteit van de IP-box, mijn conclusie mensen die nog een TV-box hebben en die van plan zijn om te ruilen naar IP-box DOE HET NIET! Ben je voor Play Sports en More verplicht om over te schakelen vraag een TV-box!
ik heb de IP-box 1 dag getest naast een TV-box en het verschil was zeer duidelijk merkbaar tussen streaming en DVB-C.
Hoe heb ik dat gedaan, de 2 boxen op de zelfde tv aangesloten elk op een andere HDMI poort dat ik per zender kon vergelijken.
Na een paar zenders vergelijken was al heel duidelijk wie de winnaar was namelijk DVB-C, ook al word er gigantisch gepropt op de muxen de beeldkwaliteit is toch opvallend beter ten opzichte van streaming, beeld is scherper en helderder.
De bandbreedte van streaming kanalen bij Telenet worden precies bewust of onbewust heel laag gehouden ik hoop van harte dat dit niet de nieuwe standaard is bij Telenet.
Het was gewoon soms één groot pixel festijn, en ja hoor met mijn internet verbinding is er niks mis alles netjes via UTP, HBO Max 4K streaming is loepzuiver.
Als je overschakelt naar VTMGO of VRT Max app en je bekijkt daar de live streams dan is het dag en nacht verschil, de kwaliteit van de opnames was het zelfde bij beide boxen, de kwaliteit trekt zowiezo op niks maar goed...
En dan last but not least!
Als je denkt dat het aanbod exact het zelfde is als bij een TV-box zal je ook teleurgesteld zijn, sommige zenders zijn ineens weer SD via streaming (TVE, RAI 1, BabyTv, OUTtv enz), wat daar de reden van is god mag het weten.
Conclussie: wil je volgens Telenet normen goeie beeldkwalitiet blijf dan zo lang mogelijk kijken via de TV-box en het zenderaanbod via DVB-C, de beeldkwaliteit via streaming is sorry gewoon slecht, Telenet moet dringend eens gaan kijken bij Proximus wat het verschil tussen die 2 op gebied van beeldkwaliteit is gigantisch!
Sterkte aan de Play Sports en Play More klanten die binnenkort enkel maar via streaming kunnen kijken, het zal niet om aan te zien zijn, tenzij dat ze ineens wakker worden bij Telenet en de bandbreedte ferm opschroeven. Maar ik vrees ervoor!
Titel gewijzigd door Frederik (mod) | Vorige titel: TV-box V2 vs IP-box
Hey Peter,
iets wat ik zelf ook ondervonden heb. Heb de iptv box ook getest en ben terug nr de coax versie gegaan. Telenet is niet meer wat het geweest is, wie zegt dat er geen problemen zijn moet z’n ogen laten testen of is gewoon blind en doof voor de problemen. Dit aankaarten helpt spijtig genoeg niet…! Het is afwachten óf er iets veranderd mr ik zou m’n adem niet inhouden. Iedereen heeft een moderne 4K TV die niet ondersteund wordt met bijpassensde beeldkwaliteit…tis duidelijk dat de aandeelhouders belangrijker zijn dan de klanten. 🤔😔
Het klopt volledig wat @Peter78 aanhaalt, en dit zou absoluut niet mogen, gezien Telenet een premiumprovider is, en op Netweters zei dat er géén verschil is in de bitrate op coax en de IPTV-box.
Zie: https://www.netweters.be/t5/Aankondigingen/De-nieuwe-Telenet-TV-box-IP-vanaf-30-01/td-p/184126#:~:te...
Men moet dit oplossen, zeker omdat er onbeperkte plaats is voor juist betere kwaliteit via IPTV, in tegenstelling tot de beperkte volgepropte coax, die op heden veel betere kwaliteit heeft?! Dit is inderdaad een soort van lichte oplichterij..
Het gaat verder dan dat….in een ander topic werd er aangehaald dat de app van Telenet op de AppleTV voor de zenders van VRT in 720 wordt doorgegeven terwijl dat 1080p moet zijn. Men blijft achter de feiten aanhollen en men loopt niet meer voor op de concurrentie om niet te spreken van het feit dat het woord”innovatie” volledig geschrapt is uit het Telenet-woordenboek. Net genoeg geven om niet te verdrinken, naar mijn gevoel is men al een hele lange tijd aan het “watertrappelen” en beseft men zelfs niet dat het schip water maakt. In deze tijd waar de meeste mensen op een 4K TV kijken doet Telenet pijn aan de ogen, And that’s a FACT ! Kan alleen maar hopen dat men een serieus tandje bij steekt, want als men de prijzen verhoogd, dan wil ik waar voor m’n geld…! Dank-u-wel & amen ! 🙏
Als je niet tevreden bent met 720p, dan heb je een foute keuze gemaakt.
Proximus TV biedt veel betere beeldkwaliteit.
Een oplossing voor jullie probleem is dus ook beschikbaar.
@Jo77 Wel even nuanceren dat dit enkel op de Apple TV is dat de kwaliteit minder is van de VRT.
op andere systemen is dat 1080p (streaming) via coax is dat 1080i25.
op de IP tv box zit er ook een beeldverbeteringssysteem dat op sommige tv’s een mindere beeld ervaring geeft.
Het zou beter zijn dat dit kan uitgezet worden in de IP tv box.
voor de rest zou deze perfect moeten werken.
Jou zogezegde “oplossing” is er geen, te simplistisch voor woorden 🫣🤨 Je kan hier alleen mr concluderen dat Telenet serieus achterop loopt en de naam “Premium-telco” niet meer waardig is. Waar Proximus jaren geleden nog achterop liep zijn de rollen nu omgedraaid en is het Telenet die al enige tijd aan relevantie verliest. Voor alle duidelijkheid…ik heb gecheckt en Proximus fiber is beschikbaar op mijn woonplaats dus ik heb zeker alternatieven die ik voor alle duidelijkheid zeker zal onthouden. T’is fijn om te weten dat je optie’s hebt 😉. Van “WYRE-Telenet geen spoor. De Liberty Global-Ziggo-Telenet-US-Nederland-Vlaanderen is druk druk druk…..in Nederland verliezen ze al enige tijd klanten, in Vlaanderen is dat niet anders. Als Telenet het tij wil keren is er maar één oplossing; Investeren en terug aanknopen met glorierijke verleden toen ze wél nr.1 waren.
Bredero zij het al….”Als het tij verloopt moet men de bakens verzetten.
Ik heb de iptv-box een week geprobeerd en ben van pure miserie terug nr de coax-tvbox gegaan.
En dan nog….1080p geeft “de beste” ervaring mr is verre van perfect “4K” en “Automatisch” is zelfs geen optie, zeker niet op “55” en “65” inch. 4K TV. De “beeldverbeteraars” uitschakelen zou een stap in de goede richting zijn, ben ik met je eens. Het is duidelijk dat er nog zeer veel werk aan de winkel is.
“Veel beloven en weinig geven doet de gekken in vrede leven”.
@Jo77 Mag ik vragen of je de VRT Max ook hebt getest op je tv en welke kwaliteit je daar op kreeg???
ik herinner me jou probleem van beeld met de IP tvbox en wou weten of het beeld met VRT Max app ook een probleem is.
Ik heb de Vrt Max App voor AppleTv uitvoerig getest en het is simpelweg een ramp. Het beeld is flou, niet scherp en zeer teleurstellend. Echt spijtig want de content is wél ok. Heb dit al meerdere keren nr Vrt klantenservice geëscaleerd mr het blijft stil van die kant. 1 keer kreeg ik een antwoord terug dat aangaf dat ik de beeldkwaliteit kom verbeteren via de instellingen in de app van Vrt Max, maar dat is enkel op iPhone en iPad mogelijk, niet op de AppleTv App. Het lijkt wel of ze geen interesse hebben in een oplossing, geen passie of fierheid in hun werk. Dat dit zomaar kan bij een opendare omroep (Vrt) begrijp ik niet en ik denk niemand niet. Het gaat wél over ons belastinggeld hé. Enfin, de Telenet-app op AppleTv heeft dezelfde ziekte 🦠…amper 720p, op een 4K Tv is het niet om aan te zien. (Vrt zenders) Als er geen oplossing voor komt zullen we via ombudsman of andere weg moeten gaan om dit op te lossen. Het kan gewoon niet dat dit zo wordt gelaten en dat niemand ook mr iets wil veranderen. Aanstaande zondag is er op Vrt Canvas een nieuwe reeks “The day of the jackal” op genomen in 2024, dus zeer recent. Ik ga nog eens kijken nr het verschil tussen de Vrt Max App en de opname via de tv-box, maar ik vrees dat ik het resultaat al kan raden. 🤨 Onbegrijpelijk dat de App van VrtMax, Telenet App en Streamz zó slecht scoren, allemaal ronduit basic….heb het idee dat we mr tevreden moeten zijn met kleuren-tv en voor de rest op niets meer moeten hopen…géén Surround, géén 4K Hdr alleen Dvd “kwaliteit en niets meer anno 2025. Arm Vlaanderen. 😔
Ps, de App van VRT Max op de tv is ook geen cadeau en is idd ook voor verbetering vatbaar. De toekomst zal het ons leren. 🤔
Ga een paar jaar terug. De kabel (Telenet) was en is superieur aan de koperdraad (Proximus). Zowel Telenet als Proximus investeren toekomst gericht. Telenet heeft geïnvesteerd in een netwerk waar tot op zeker punt glasvezel gebruikt wordt (de grote netwerf). Proximus heeft geïnvesteerd in glasvezel tot thuis. Via Wire investeerd Telenet nu ook in glasvezel tot thuis. De relatieve achterstand die Telenet heeft is te verklaren door de voorstand in het verleden. Over een paar jaar staan ze weer gelijk.
@janne_man Telenet heeft de boot volledig gemist en de onbegrijpelijke beslissing genomen indertijd door toch nog angstvallig vast te houden aan dat klein stukje kabel van aan de node tot in huis.
Hadden ze indertijd full glasvezel gegaan was er nu wel een ander verhaal, beetje zoals Nokia indertijd de smartphone boot volledig heeft gemist.
Is een beetje veel te laat vrees ik...
Hoe iets is verlopen kan iedereen zien. Hoe het zou verlopen zijn indien is pure fantasie.
Het is niet omdat je de eerste boot mist dat je er niet meer komt. Frankrijk is gedurenen jaren het zwakke broertje geweest met het internet omdat Frankrijk een digitale voorsprong had met de minitel. Ik wil her enkel mee bevestigen dat een voorsprong hebben op een bepaald ogenblik een nadeel kan zijn op een later ogenblik.
Welke consument (ik spreek niet over ondernemingen), heeft een echte behoeft aan megabit snelheid? Als je enkel in België met de auto rijdt, wie heeft dan behoefte aan een auto die 160, 2022 of zelfs meer kan rijden. zij die het hebben zullen wel hun subjectieve redenen aanhalen. Vergeet ook niet dat behoeftes aangekweekt worden door de reclame en de consument wijs gemaakt wordt dat die er dan beter aan toe is.
@janne_man wat je niet hebt kan je niet beoordelen, Fiber heeft wel degelijk een voordeel, het is veel stabieler dan de Coax kabel, en hoe meer snelheid hoe meer je dit kan verdelen over alle toestellen (ook die dat weinig verbruiken hebben er voordeel aan).