25.300
netweters
|
155.839
antwoorden
|
21.083
vragen
|
Omdat de DAZN beeldkwaliteit via de app op TV Box nogal artificieel overkwam, heb ik DAZN (gratis match tussen Marseille en Paris FC) eens bekeken via de Apple TV 4k app en beiden (TV box en Apple TV 4k) met elkaar vergeleken.
Ik heb ook de match Arssenal - Leeds eens vergeleken op de TV box vs de Play Sports app op Apple TV (moest s toevoegen bij de Londense club, anders kreeg ik bleep..;)
Conclusies:
- beeldkwaliteit op de DAZN app via Apple TV is merkbaar beter dan via app TV box
- beeldkwaliteit voetbal merkbaar beter op Play Sports app via Apple TV dan via kanaal Play Sports op TV box
- op Play Sports via TV box zit een beeldvertraging tov beeld op Play Sports via app op Apple TV
Conclusie: de TV box zorgt voor kwaliteitsverlies...
In het verleden ook al opgemerkt dat de beeldkwaliteit van Netflix (4k) rechtstreeks via mijn Sony TV beter is dan via TV Box app.
Ga eens nakijken of ik de DAZN en PLAY SPORTS app niet rechtstreeks op mijn Sony kan installeren. Wie weet is de beeldkwaliteit dan nog beter want zitten dan geen 'bakjes' (TV Box of Apple TV box) meer die voor interferentie kunnen zorgen.
Woooow, Play Sports en DAZN app rechtstreeks op Sony 4k TV geïnstalleerd.
Prachtig beeld in vergelijking met TV Box lineair kijken!
Na 2 jaar eindelijk alle kwaliteiten van mijn smart TV ontdekt!
Ik kijk vanaf heden enkel nog sport via de apps rechtstreeks op mijn TV!
En tenslotte ook de Telenet TV app rechtstreeks op mijn TV geinstalleerd!
Amai die TV box is echt de oorzaak van alle 'miserie' ivm beeldkwaliteit, zowel bij lineair kijken als via de apps (dus eigenlijk streaming via internet).
Bij Sport ook veel minder tot geen 'elektriciteit' rond de spelers via de app op mijn TV.
Mooiste dag van dit jaar 😊
Misschien kan ik beter TV box terug inleveren en gewoon alles via de apps bekijken.
Al vermoed ik dat ik dan moet kiezen voor minder zenders in het aanbod.
Tip: zet de TV-box op 1080i ipv automatisch (4K), het merendeel van de zenders bij Telenet wordt zo uitgezonden dus dan moet de TV-box geen upscaling doen. Kijk ook eens na of je TV geen eigen beeldverbeteraars heeft op je HDMI ingang van de TV-box, deze doen meestal ook meer kwaad dan goed.
Ik heb (vroeger) echt alle mogelijke instellingen uitgeprobeerd.
Maar de uiteindelijke echte oplossing lag in het installeren van de apps rechtstreeks op mijn Sony (smart) TV.
Zowel DAZN als Play Sports.
Het verschil in beeldkwaliteit door niet via de apps op de TV box te passeren is echt opmerkelijk.
Voor de gewone TV kanalen zal ik wel de TVbox blijven gebruiken want de bediening via de Telenet TV app is nogal omslachtig bij momenten.
Geen idee waarom mensen een TV box willen, maar Apps installeren op je TV is nog een stap verder terug, 't zijn vaak de goedkoopste en meest achterhaalde processoren die ze gebruiken, ze worden maar een paar jaar ondersteund en dan werkt de App niet meer, snap niet wat je bedoelt met Apple TV app, de app op de smart TV?
Want met een echte Apple TV ga je geen apps direct op je TV gebruiken...