Beantwoorden
THB
Experienced Beetjesweter
Goed gevonden! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Beeldkwaliteit WK voetbal

Simpele vraag: is de beeldkwaliteit van WK voetbal beter via ip tvbox van Telenet dan via Apple 4k TV box / VRT app op de TV zelf?

Zal via coax wel beter zijn, maar die biedt Telenet niet meer aan.

Ik heb 2 jaar oude (dure) Sony smart TV en vind de beeldkwaliteit heel triest, om maar te zwijgen van het bufferen tijdens de match.

Nochtans heb ik bij voetbal via Play Sports en DAZN wel degelijke beeldkwaliteit.

Ik heb een 500 mbps download en heb de AI adviezen opgevolgd voor het instellen van de TV zelf.

Ik kijk via Apple TV 4k box of via de app van de VRT op de TV zelf.

Maar de kwaliteit blijft triest (ook bij bijv. Live wielrennen).

Heb ook al gelezen dat het WK in 4k wordt aangeboden door de organisatie, maar dat vele zenders (ook oa NPO) daar niet voor willen betalen.

Toch allemaal triest hoor.

17 reacties
marcel3X
Experienced Meerweter
BINGO! De volle 100! Topicwurm! Goed bezig!

Je moet een Apple TV niet forceren, ik bedoel, ik heb hem gewoon ingesteld op standaard resolution en niet op 4K, als je 4K insteld, gaat ie alles op 4K forceren, dat komt niet ten goede aan de beeldkwaliteit, als er een echt 4K signaal binnenkomt, schakelt ie automatisch naar 4K, ondanks standaard resolution ingesteld,..

THB
Experienced Beetjesweter

Ben toch maar terug overgeschakeld naar een Telenet IP Tv box. Vandaag via PostNL bekomen.

De kwaliteit van het beeld bij het WK voetbal is merkbaar beter dan via streaming via de app van VRT MAX / SPORZA.

Al komt de grote test er nu zaterdagochtend bij de laatste match van de Belgen. 

Het 'eenvoudig' overschakelen naar het nieuwe systeem en bestelling TV box heeft me voorlopig weeral 3 telefoontjes naar Telenet gekost...

Ik betaal voor 'Standaard' internet maar na een speedtest gemerkt dat ik maar 180 mbps heb ipv ongeveer 500... Ook in het nieuwe 'contract' staat 'Standaard' internet (wat 500 mbps is) met op blz 4 de waarden van 'basic' internet (200 mbps) ipv het bestelde (omgezet naar nieuw systeem) 'Standaard' internet.
Ik zei al tegen de technische dienst van 'dit wordt een ticketje'. Hij lachte het eerst nog weg, maar uiteindelijk kon hij het niet oplossen en dus... ticket voor de back office.

Was pas gisteren en dus nog in afwachting van het bevrijdend 'het is opgelost' smsje...

THB
Experienced Beetjesweter

Oh ja, ik had ook 'klachten'mail gestuurd naar de VRT omtrent de beeldkwaliteit van de streaming.

In de reactie van de VRT stond dat de meeste klachten hieromtrent van Telenetklanten kwam.

Bizar.