Beantwoorden
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Beeldresolutie opnames TV-Box en terugkijk tv TV-app

Al eens eerder een topic gewijd aan de nieuwe TV-app. 

Nu ben ik die app wel vaker gaan gebruiken tegenwoordig en er valt me iets op. Zeker op een Apple TV, maakt niet uit of het de Full HD versie of (eerste) 4K versie is, live kijken of uitgesteld kijken geeft altijd een merkelijk minder goed beeld dan rechtstreeks op het tv toestel. Ttz: in het tv toestel zit een Ci+ module. 
Tijdens dit te schrijven staat De Tafel van Vier aan op Play4. Dit is live. Kijk ik via de app lijkt het beeld 720P. Kijk ik via de kanaalkiezer van de TV is het beeld duidelijk scherper en dus FullHD.

Apple TV geeft 1080P uit. Speel je bvb Netflix materiaal is dit perfect scherp te noemen zoals het hoort.

 

Nu was ik daarstraks bij een klant die een issue had met de connectie tussen z'n tv-toestel en een nieuwe TV-Box.
Live, prachtig beeld op z'n splinternieuwe 4K OLED tv. Hij had enkele "opnames" van het Nieuws in de Cloud staan. Afspelen op z'n TV-Box leek me ook eerder 720P te laten zien.

Is dit de gang van zaken?

4 reacties
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Beeldresolutie opnames TV-Box en terugkijk tv TV-app

@raverke95 

4 jaar de TV-box hier.

Op de TV-box zie ik tegenwoordig geen verschil meer tussen Live TV en opnames of terugkijk TV. In het begin vond ik de Terugkijk TV minder van kwaliteit.

Via de Android Telenet TV app en via telenettv.be is het beeld inderdaad minder van kwaliteit.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Beeldresolutie opnames TV-Box en terugkijk tv TV-app

Ook een 4k uhd hdr10+ dolby atmos en vision oled scherm

Ik vind de laatste tijden zowel live als cloud dat de uitzendingen via tvbox heel zwaar achteruit zijn gegaan. Bij netflix/prime/disney+ op de tv apps (zowel 4k of hoger, als fullhd) zijn van perfecte kwaliteit en kan ik geen minpuntje vinden.

Kabels vernieuwd (met zelfs extra afscherming voor storingen van buitenaf) sommige instellingen uit of aangezet die beelden enzo verbeteren, en nog andere instellingen op tv. Niks helpt. 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Ex-Netweter
 

Beeldresolutie opnames TV-Box en terugkijk tv TV-app


@raverke95  schreef:

Is dit de gang van zaken?


Ja. Via de TV app biedt Telenet vaak maar 720p aan en dit kan naar lagere kwaliteit terugschakelen als de internetverbinding niet goed is.

Via live broadcasting (DVB-C) is het 1080i op TV-box, Digicorder, CI+ module.

Beste kwaliteit is steeds Netflix (1080p of 2160p).

Voor Vlaamse programma's kan je via VRT MAX of VTM GO in 1080p kijken.

raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Beeldresolutie opnames TV-Box en terugkijk tv TV-app

Toevallig me gisteren de nieuwe Apple TV 4K 2022 aangeschaft. Dagje vrij vandaag en alles even geïnstalleerd. 
Men kan bij de Telenet app statistieken laten zien tijdens weergave. Hier laat hij inderdaad zwart op wit zien dat er 720P gestreamd wordt.

Ik heb een tijdje met een defecte switch gezeten aan een Apple TV en toen had ik ook wel eens dat het beeld nog slechter werd. Klopt wel dat de app automatisch terugschakelt. Ergens wel goed zodat je dan toch geen blokvorming krijgt.

Met m'n OneUp heb ik ook de beloofde gigabit snelheid. Vrij stabiel ook, dus daar zal het niet aan liggen. 

Is het bij Telenet ook weer niet een gevalletje van willen lopen terwijl ze nog niet kunnen stappen?
De vorige digicorders met interne HDD namen in alle geval FullHD op.

Beetje jammer dat ze met al hun cloud dingen de kwaliteit op de tweede plaats zetten.

 

Mijn Loewe Tv met interne HDD ga ik héél hard koesteren 😊