41895
netweters
|
18405
gesprekken
|
19889
vragen
|
Sinds kort heb ik mijn vorige TV box geruild voor een nieuwe TV box omdat ik dacht dat de oude storing gaf bij het geluid. De nieuwe heeft echter hetzelfde probleem. Mogelijk is er een probleem met de compatibiliteit tussen mijn Panasonic soundbar, Philips TV en de TV box.
Maar sinds ik die nieuwe TV box krijg ik CS2004 meldingen waardoor ik geen live TV kan kijken, eerst alle zenders, maar nu enkel de VRT zenderw (Een, Canvas, Ketnet). Ik had al gelezen dat CS2004 mogelijk aan de coax kabel zou liggen omdat deze voor live TV zorgt, maar hoe kan het dan dat ik alle zenders live kan kijken en enkel die 3 zenders niet?
Opgelost! Ga naar oplossing.
CS2004 is een signaalprobleem, je kijkt dus best inderdaad de coax kabel na, maar het probleem kan ook buitenshuis zitten.
De zenders zitten op verschillende frequenties, het kan dus perfect mogelijk zijn dat bepaalde frequenties wel werken en anderen niet.
Aangezien het hier de VRT zenders zijn die wel werken kan het misschien ook een probleem zijn met het decoderen van de zenders, de VRT zenders zijn immers niet gecodeerd maar de anderen wel.
Kijk dus eerst de kabel na, indien dat het niet is contacteer je best de klantendienst.
Hallo, het is andersom. Alle zenders werken behalve dd VRT zenders.
Ah oke, verkeerd begrepen.
Dan is een storing door een defecte kabel nog meer waarschijnlijk.
Het kan ook nog dat er een filter (om kijken zonder abonnement te voorkomen) zit op je aansluiting buitenshuis, die zou dan recent foutief geplaatst moeten zijn. Weinig waarschijnlijk maar niet onmogelijk.
Het lijkt toch op de coax kabel. Heb een nieuwe kabel gebruikt en het probleem lijkt opgelost.
Ik ga het onderwerp afsluiten. Bedankt voor de hulp .