24749
netweters
|
152309
antwoorden
|
20690
vragen
|
Beste
Ik heb een ipad met daarop de Telenet tv app.
Ik probeer te casten naar een Cromecast maar dat lukt niet. Het heeft wel gewerkt, maar nu al enige tijd niet meer.
De telenet tv app vindt de Chromecast gewoon niet.
Streamen op dezelfde ipad met bv de Disney+ app of youtube app, naar de Chromecast, werkt wel.
Streamen van een niet Apple toestel met de Telenet tv app lukt ook.
Ik heb de ipad al herstart.
De Telenet TV app is al verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
De modem is al opnieuw opgestart.
De chromecast is opnieuw geinstalleerd.
De google home app is al verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
De telenet tv app vindt de Chromecast niet.
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: casten vanaf de ipad naar een chromecast lukt niet
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je kan de app toch op je chromecast zetten?
Het is nog een Chromecast waar je geen apps op kan zetten.
@Jarvis Vermits alle andere streaming apps wel werken vermoed ik dat het aan je TV app ligt dat geen toegang heeft tot je wifi.
Kijk eens naar de toegang dat de app heeft. Het volstaat om geconnecteerd te zijn met dezelfde wifi dan je chromecast.
Dit zal niet werken als de chromecast bijvoorbeeld op een guest wifi staat terwijl je gsm of ipad op de gewone wifi staat.
Youtube werkt ook via de "guest" connectiviteit. Zo kan je als gast ook streamen zonder dat je verbonden bent met dezelfde wifi.
Bluetooth en 4G/5G is dan voldoende.
Ik heb thuis maar 1 wifi netwerk. We hebben geen guest wifi.
Enkel op de apple toestellen is er een probleem met de Telenet tv app.
De een oneplus gsm lukt het streamen met de telenet tv app wel.
Er lijkt een fout te zitten in de app voor apple of er is ergens een instelling die fout staat.
Alles staat op 17.6.1 dus daar kan het ook al niet aanliggen.
Ik heb een extra gebruiker aangemaakt en met deze gebruiker ingelogd en nu werkt het casten plots wel.
vreemd maar het werkt dus ik ben tevreden.
😊