Beantwoorden
francis50
Freshman Veelweter
Berichten: 206
Full speed writing! Even demarreren... Topicvreter! Warming up?

Cloud of HDD

Ik ga een vraag in de groep gooien want vraag me af wat iedereen denkt over wat er zou moeten gebeuren met de nieuwe tv-box, testers of geen testers maakt niet uit.

De vraag is "wat hebben jullie liever, HDD schijf of Cloud"

 

Mijn eigen antwoord is HDD

0 Likes
19 reacties
DavidBlomme
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
Netjes! De kop is eraf! Hi there!

Cloud of HDD

En wat met volgend systeem:
- Je doet een opname vanuit de tv-gids (een aflevering van een serie), lokaal.
- Telenet heeft dit geregistreerd en doet die opname ook in hun cloud, maar slechts 1 keer, en dit voor alle gebruikers die die aflevering opgenomen hebben. Het feit dat je die aflevering hebt opgenomen komt ook in je online account te staan.

- Zolang iemand die opname lokaal heeft staan, blijft die in de cloud staan ook.
- Bij een crash van de HDD van je digicorder, kunnen adhv je opname data in je account, en de data in de cloud, je opnames weer gerecupereerd worden.

Dit werkt natuurlijk alleen bij automatische opnames (vanuit de tv-gids, waarbij er al een begin- en eind-tijd gekend is, die voor iedereen gelijk is)
Handmatige opnames zijn een stuk lastiger, want die zijn persoonlijk voor die gebruiker...

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2251
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Cloud of HDD

Ik ben meer voorstander van; elk programma 1 versie in de Telenet cloud dat door iedereen kan worden opgevraagd (een soort Terugkijk-TV dus). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
firmin
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De 3 wijzen! It's your eighth party! Leesbeest! Leesclubje starten?

Cloud of HDD

ben van hetzelfde gedacht , wat me het meest verontrust dat er op termijn ,wanneer het merendeel v/d telenet abonnees de nieuwe box zullen hebben er een wet zal komen dat de reclameblokken niet meer zullen kunnen doorgespoeld worden .

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5224
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Cloud of HDD

Daar is geen wet voor nodig. Sommige zenders doen dat soms nu reeds.

Waarom denk je dat een CI+ nodig is en geen CI ( zonder het plus-teken)?

Beiden hebbeb exact dezelde kopieer bescherming. De plus is voor de gebruiker een min waarde, voor de zender een meerwaarde. Hiermee kan de code gestuurd worden of al dan niet kan doorgespoeld worden en nog veel meer. Kijk maar op https://nl.wikipedia.org/wiki/CI%2B

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2251
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Cloud of HDD

Telenet zou een Terugkijk TV Deluxe moeten hebben; alle programma’s zonder reclame (ook niet reclame die je kan doorspoelen). Is wel moeilijk te organiseren natuurlijk 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes