Beantwoorden
HealthCheck
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Communicatie met de nieuwe digibox

Uit andere berichten maak ik op dat de nieuwe TV box geen Wifi of Bluetooth gebruikt. Dat is al fijn om te horen. Ik veronderstel ook dat wie stembediening wil deze via een bekabelde netwerkverbinding verloopt?

 

Dus graag even bevestiging of het toestel met al zijn functies vlot zal werken met Wifi uit. De huidige generatie heeft dan bv. de neiging om regelmatig herop te starten.

 

En verder ook de vraag op welke frequentie de nieuwe afstandsbediening precies werkt. Ik veronderstel dat een binaire code wordt verstuurd bij elk signaal dat wordt doorgegeven (40 bit?), zoals bij bv. een autovergrendeling? 
Zijn dit dan de enige niet-bekabelde communicaties van en naar het toestel? Of zendt het toch zelf bepaalde signalen uit? 

0 Likes
6 reacties
CDTI
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Communicatie met de nieuwe digibox

Ik heb zelf geen nieuwe tv box maar ik denk dat voor stembediening altijd een ingeschakelde  bluetooth verbinding nodig is.

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Communicatie met de nieuwe digibox

De TV box heeft wel WiFi en kan zowel bekabeld als via WiFi verbonden worden voor de interactiviteit en de stembediening werkt ook zonder kabelverbinding. En ik veronderstel dat de stembediening tussen de afstandsbediening en de TV box wel geschied via Bluetooth. Ik zou niet weten hoe ze beiden communiceren anders.

Never trust in Dust
0 Likes
HealthCheck
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Communicatie met de nieuwe digibox

Kan dan iemand van telenet bevestigen of die Wifi en/of bluetooth permanent kan uitgeschakeld worden?

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Communicatie met de nieuwe digibox

@HealthCheck Ben je dan niet beter af met een digicorder/box i.p.v. een TV box? Daar zit geen WiFi of Bluetooth op.🙄

Never trust in Dust
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Communicatie met de nieuwe digibox

@HealthCheck, heb even wat meer details bij de engineers van de TV-box gevraagd. 

De TV-box kan inderdaad werken via WiFi, maar die kan je als klant uitschakelen. Uiteraard moet je de TV-box dan wel via internetkabel (UTP) verbinden om hem optimaal te kunnen gebruiken.

 

De afstandsbediening (en dus ook de stembediening) werkt via het RF4CE protocol. Dat is geen Bluetooth, maar wel tot op een zekere hoogte vergelijkbaar. Zit ook in de 2.4 GHz frequentie range, net zoals Bluetooth. Dat kan niet uitschakelen, zou ook raar zijn gezien de hele bediening van je TV-box hiervan afhangt. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
HealthCheck
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Communicatie met de nieuwe digibox

RF4C gebruiken betekent dus als ik het goed heb dat er signalen in 2.4 GHz band in twee richtingen worden verzonden.
Nog een laatste verduidelijking: is er enkel een puls op het moment dat informatie wordt verzonden, of is er doorlopend communicatie tussen de afstandbediening en de TV-box? In het eerste geval zou er dus enkel een signaal verzonden worden op het moment dat je bv. een programma kiest. In het tweede geval wisselen afstandsbediening en TV-box doorlopend hun status en andere informatie uit.

0 Likes