Beantwoorden
Soeke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

DVD-Recorder aansluiten op TV-box

Hallo, momenteel heb ik mijn DVD-Recorder aangesloten op een Telenet-decorder zodanig dat ik de opnames gemaakt met de decorder kan overzetten op DVD-schijfjes.

Telenet stelt me voor om mijn decorder in te ruilen voor een TV-Box.

Kan ik mijn DVD-Recorder op een of andere manier aansluiten op een TV-Box zodat ik opnames gemaakt met de TV-Box kan overzetten naar DVD-schijfjes?

Ik vermoed van niet, maar je weet maar nooit ...

 

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: DVD-Recorder aansluiten op TV-Box

 

5 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1615
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

DVD-Recorder aansluiten op TV-box

Ik veronderstel dat je de DVD recorder aansluit op de analoge video uitgang (SCART) van de digicorder.

De TV-box heeft geen analoge video out, je zal dan een HDMI naar AV converter nodig hebben;

https://www.onlinekabelshop.nl/hdmi-naar-composiet-av-converter-zwart.html

TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 279
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

DVD-Recorder aansluiten op TV-box

Yep HD beelden op DVD branden (ik noem dat verkrachting) en dan waarschijnlijk bekijken op een 4K tv da moe mooi zijn, sommige zijn echt wel heel rap tevreden op gebied van beeldkwaliteit. 🙄

@Soeke Mss eens tijd om het achterhaalde medium DVD achterwege te laten 😉

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1615
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

DVD-Recorder aansluiten op TV-box


@TRL  schreef:

@Soeke Mss eens tijd om het achterhaalde medium DVD achterwege te laten 😉


De OP heeft onze mening niet gevraagd over de zin of onzin om opnames te bewaren op DVD/Blueray ...

Maar over hoe het technisch mogelijk is als je een TV-Box hebt.

Het is misschien wel achterhaald .... geef dan tenminste een goede uitleg aan de OP hoe hij/zij wèl opnames van zijn/haar TV-Box kan bewaren (op een niet-achterhaalde manier) 🤔...

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DVD-Recorder aansluiten op TV-box

off-topic

Het kabel signaal is geen 4K, maar 1080i.

janne_man_0-1713250379169.png

 

TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 279
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

DVD-Recorder aansluiten op TV-box

@flip1953 ik ging normaal niet meer reageren maar ik ga het toch doen.

Ik had ook u mening niet gevraagd in de topic over de VRTMAX app dus de pot verwijt de ketel, ma goed meneer hier heeft al meer likes en oplossingen geven dan ik dus hij heeft hier meer privileges. Er staat nog steeds geen ADMIN naast u nickname dus wie ben jij hier om me toch maar weer eens de les te lezen. 😉

Vrij meningsuiting ken je dat? Blijkbaar heb jij het daar heel moeilijk mee behalve alst in u kraam past.

Ale ga maar gaan janken bij de administrators dat ik op de man speel, tja wie zegt het e 😉

Einde discussie.