Beantwoorden
laserlord
Freshman Weetjesweter
Dat loopt vlotjes. Jij bent af! Handje vol! Goed gevonden!

De nieuwe Tv-box via IR (infra-rood) bedienen ?

Ik werk thuis met een IR bediening en HDMI verdeling via domotica, zodat ik over heel het huis digitale tv kan kijken en bedienen.

Via verschillende posts dat de TV-box via RF én IR bedienbaar zou zijn. 

Vandaag oude digicorder eruit en omgeruild voor TV-box, en gehoopt dat deze nieuwe met hetzelfde IR protocol zou werken (bevestigden ze in de telenet winkel dat dit zou zijn) maar dit lijkt niet zo te zijn. (lijkt me logisch dat dit anders wordt, omdat deze TV-box een heel ander toestel is)

Twee vraagjes:

- is de TV-box effectief ook via IR bedienbaar, en waar zit het ontvanger oogje ? (achter logotje op het display, links of rechts ervan)

- klopt het dat deze een ander IR protocol gebruikt dan de "oudere" digicorders en digiboxen ?  Indien dit zo is, heeft iemand de HEX codes reeds om deze eenvoudig over te brengen zonder dat ik de nieuwe remote moet inleren ?

Ik heb de TV-box slechts een uurtje, maar het valt me wel op dat deze supersnel is, en fijn dat apps zoals netflix mogelijk zijn, smaakt naar meer !

Greetz, laserlord 

0 Likes
3 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@laserlord misschien heb je iets aan het volgend topic waar dit word besproken 😉 

https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/Tv-box-api-control/m-p/57441#M3369

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
laserlord
Freshman Weetjesweter

Interesting, thanks for sharing !  Deze TV-box lijkt inderdaad heel erg op de "Ziggo Next" decoder, deze zal dus 99% zeker dezelfde IR codes aanvaarden.

Inderdaad, via jouw link, doorgelinkt naar een andere site en zo heb ik verder de HEX codes voor alle IR commando's teruggevonden.  

Schermafbeelding 2019-10-05 om 21.06.20.png

laserlord
Freshman Weetjesweter

De codes die ik vond (korte HEX IR codes) lijken niet te werken voor m'n domotica.  Dus voorlopig moeten we het doen met enkele codes.  Zonet geprobeerd via de telefoon naar de technische dienst van telenet, maar daar konden ze me niet helpen daar deze info voor hen ook niet gekend was.  Dan maar via live chat naar de producent van de box om info gevraagd, maar deze kon me ook niets geven daar de TV box van Telenet specifiek gemaakt werd voor telenet, daar kan en mag men geen info over vrijgeven.

Dus, even terug naar "start".  Is er iemand technisch (product manager of zo) bij Telenet, of een Netweter, die een complete lijst met HEX IR codes kan bezorgen ?

0 Likes