24748
netweters
|
152294
antwoorden
|
20688
vragen
|
Vandaag stelde ik vast, door een film op te vragen, dat mijn geluid op 2.0 stond. Via de instellingen stelde ik vast dat dolby audio uitstond . Ik vind dit zeer verdacht gezien ik dit niet heb uit gezet. Misschien door de update?
In elk geval het goede nieuws is dat bij het terug aanzetten bleek dat we nu Dolby Digital+ hebben. Voor mensen met een receiver toch een leuk wistje datje.
@Master-Magic @Ex-Netweter johan het is inderdaad zo, gisteren ondervond ik het ook, wel was het hier niet uitgeschakeld, het geluid is sterk verbeterd, het was zelfs zo dat ik op een bepaald moment dacht ze kloppen op mijn deur en dat het uit mijn boxen kwam, nu hoor ik veel meer details.
Jos
Ik had ondertussen ook gezien, dat we van DD, nu over DD+ beschikken.
Helaas stuurt de tv-box de DD+ permanent uit, ook bij gewone tv uitzendingen 2.0? Dus wanneer je bij een bepaalde uitzending (film, concert etc.) van 5.1 upmix wil genieten moet je Dolby uitzetten, want anders heb je alleen geluid door de front speakers (stereo).
Dolby digital plus heeft geen upmix . Dat kan alleen Dolby prologic plus en DTS NEO6. Het is dan ook normaal dat je bij stereo uitzendigen via DD+ alleen de frobt speakers hoort.
@Thailand schreef:Dolby digital plus heeft geen upmix . Dat kan alleen Dolby prologic plus en DTS NEO6. Het is dan ook normaal dat je bij stereo uitzendigen via DD+ alleen de frobt speakers hoort.
Dat klopt inderdaad, en dat is het probleem. Vroeger zette je receiver op pro logic en da receiver maakte een meerkanaals ervan. Bij effectieve dolly ging dat dan automatisch over. Dat gaat niet meer nu