24757
netweters
|
152419
antwoorden
|
20701
vragen
|
Hoi,
Moet ik Dolby eigenlijk aan of uit zetten? Ik heb geen geluidsinstallatie/receiver maar wel een recente tv, de samsung MU7000. In de specs van tv staat:
Maar geldt dat dat alleen als er een geluidsinstallatie aan vast hangt?
Zo ja, dan kan ik beter dolby deactiveren op tv-box? Want ik heb de indruk dat er met dolby aan een heel heel erg miniscule vertraging op zit waardoor beeld en geluid niet helemaal synchroon zijn... Het is echt heel miniem. Maar ja, als je daar begint op te letten...
@FMisplon uitzetten zolang het niet syncroon loopt maar om de maand eens testen tot de bug is opgelost.
Jos
@FMisplon schreef:Hoi,
Moet ik Dolby eigenlijk aan of uit zetten? Ik heb geen geluidsinstallatie/receiver maar wel een recente tv, de samsung MU7000. In de specs van tv staat:
- Dolby Digital Plus: Ja
- DTS Codec: Ja
Maar geldt dat dat alleen als er een geluidsinstallatie aan vast hangt?
Ja (voor zo ver ik weet).
Voor zover ik weet is er enkel een dolby signaal naar de optische kabel en mogelijk ook op de 'hdmi ret'.
Ik veronderstel dat de tv een (lichtjes) lager energieverbruik heeft als die instelling op uit staat.
Naar mijn ervaring kan je deze uit zetten bij het kijken van reguliere tv programma’s, want er zijn nog geen uitzendingen met DD. Hoewel de reciever aangeeft DD+ te ontvangen, gaat het om 2.0! In de US worden al veel series uitgezonden met DD/DD+, maar helaas nog niet in België.
Dolby aan:
Huren van films met DD via Play More
TV kijken via versterker/receiver, geeft wel een mooi en ruimtelijk geluid via de front speakers (2.0), andere speakers geven alleen lichte ruis
Dolby uit:
TV kijken via tv
Wanneer je de upmix van je receiver wil gebruiken ( 2.0 >> 5.1/7.1), anders werkt dit niet