Beantwoorden
marnix1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Star Wars Day Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! It's your eighth party!

Dvd-speler aansluiten op de nieuwe Telenet Tv-box

hallo, op de vorige digicorder was ook mijn dvd speler aangesloten die ik ook gebruikte om radio via kabel te beluisteren(op aux stand)zonder dat tv opstond, bij de nieuwe tv box heb ik geen aansluiting mogelijkheid en hdmi poorten te weinig,hoe los ik dit op (hdmi splitter of switch?.. )

 

 

Titel gewijzigd door Shaijen(mod) | Vorige titel: Tv box

0 Likes
7 reacties
Ex-Netweter
 

Dvd-speler aansluiten op de nieuwe Telenet Tv-box

0 Likes
marnix1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Star Wars Day Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! It's your eighth party!

Dvd-speler aansluiten op de nieuwe Telenet Tv-box

Dankjewel, dit lijkt mij de oplossing ,dus in d-audio rood licht en lijkt dicht?(sorry al die soorten kabels is niet mijn sterkste) dus nu de juiste kabel vinden met verloop die in mijn blue Ray speler past (tulp stekkers)Mijn box rechts dus de poort (rood lampjeMijn box rechts dus de poort (rood lampje

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Dvd-speler aansluiten op de nieuwe Telenet Tv-box

Dat is een toslink aansluiting en nu moet je een kabel hebben naar je blu Ray. Maar welke coaxiaal digitaal of ander. Post eens een foto van die aansluiting. Het staat er anders bij vermeld hoor. en het moet een ingang zijn geen uitgang.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Dvd-speler aansluiten op de nieuwe Telenet Tv-box


@marnix1  schreef:

Dankjewel, dit lijkt mij de oplossing ,dus in d-audio rood licht en lijkt dicht?(sorry al die soorten kabels is niet mijn sterkste) dus nu de juiste kabel vinden met verloop die in mijn blue Ray speler past (tulp stekkers)


Met de klassieke rood-witte tulpstekkers zal het niet lukken, dat is een analoge aansluiting. De nieuwe TV-box heeft uitsluitend digitale uitgangen: HDMI (audio + video) of TOSLINK (audio).
Digitaal naar analoog omvormen kan je best je vermijden, dan zou je een (dure) converter nodig hebben die energie verbruikt.

 

Vermeld eens merk en type blurayspeler, ik heb momenteel veel te weinig informatie om je te kunnen helpen.

marnix1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Star Wars Day Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! It's your eighth party!

Dvd-speler aansluiten op de nieuwe Telenet Tv-box

Intussen opgelost, dank je 

0 Likes
hondaboy
Experienced Meerweter
Berichten: 93
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Warming up?

Dvd-speler aansluiten op de nieuwe Telenet Tv-box

??? Opgelost zonder verdere uitleg???

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Dvd-speler aansluiten op de nieuwe Telenet Tv-box


@Ex-Netweter  schreef:

Digitaal naar analoog omvormen kan je best je vermijden, dan zou je een (dure) converter nodig hebben die energie verbruikt.


Een DAC kost minder dan 20 EUR (voorbeeld: Sounix Digitale optische coaxiale Toslink naar analoge RCA Audio Converter -Digitale... | bol.com)

  • als input kan je er een toslink op aansluiten, of een digital coax (RCA).
  • als output heb je keuze tussen een stereo koptelefoon uitgang (minijack) en 2 * RCA (tulp).
  • als voeding kan je de USB aansluiting op de TV-Box gebruiken (gaat waarschijnlijk ook uit als de TV-Box op standby gaat).

werkt perfect (al geïnstalleerd op een TV-Box v2).

Nadeel van de TV-Box is wel dat je de TV moet gebruiken om een radiozender te kiezen. Eens je muziek hebt kan de TV terug uit...

0 Likes