Beantwoorden
chrieke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Tien op tien! Handje vol! Primeur! Pageturner!

Eerste ervaring nieuwe tv box + versterker

Gisteren de nieuwe box proberen aan te sluiten.
De vorige digibox had ik via HDMI op mijn Pioneer receiver (aparte versterker voor surround geluid....) aangesloten en dan ging het van de Pioneer receiver naar de TV.

Ik had dan ook, onmiddellijk na het uitpakken van de nieuwe box, dezelfde aansluiting gemaakt.
Dit gaf echter de foutmelding dat er geen beeld kon worden weergegeven via HDMI 2.2 met daaronder enkel een "ok" knop die niet reageerde op input van de afstandsbediening. Ik had al even schrik dat ik op Black Friday achter een nieuwe (lees dure) 4K OLED tv mocht. Echter:

Op vraag van de vriendelijke Telenetmedewerker (als het goed is mag het ook gezegd worden) heb ik dan de box eens rechtstreeks via HDMI op de televisie aangesloten waarna ik gelukkig wel beeld kreeg. Op die manier kwam er eerst nog een update binnen en daarna heb ik de setup kunnen doorlopen.

Dan de nieuwe box terug uitgeschakeld (met het fysieke knopje achteraan), terug aangesloten via de Pioneer receiver en ingeschakeld en nu lukte het wel om via de receiver beeld te krijgen.

Dus kort samengevat: een nieuwe box altijd best eerst rechtstreeks aansluiten op de tv om de initiële setup te doen! (en niet panikeren Smiley Tong )

30 reacties
Erwin1969
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Hoort wie klopt daar? Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party!

Eerste ervaring nieuwe tv box + versterker

Beste dat is eerder een verbetering...

Als de instelling op 4K ingesteld is lijkt het misschien op plastic poppen, maar dat toont nu juist de scherpte aan van 4K...

Ik denk dat je je vergist ivm de beelden...

4K is nu eenmaal zo scherp, of denk jij aan een ander soort beeld??

0 Likes