Beantwoorden
chrieke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Tien op tien! Handje vol! Primeur! Pageturner!

Eerste ervaring nieuwe tv box + versterker

Gisteren de nieuwe box proberen aan te sluiten.
De vorige digibox had ik via HDMI op mijn Pioneer receiver (aparte versterker voor surround geluid....) aangesloten en dan ging het van de Pioneer receiver naar de TV.

Ik had dan ook, onmiddellijk na het uitpakken van de nieuwe box, dezelfde aansluiting gemaakt.
Dit gaf echter de foutmelding dat er geen beeld kon worden weergegeven via HDMI 2.2 met daaronder enkel een "ok" knop die niet reageerde op input van de afstandsbediening. Ik had al even schrik dat ik op Black Friday achter een nieuwe (lees dure) 4K OLED tv mocht. Echter:

Op vraag van de vriendelijke Telenetmedewerker (als het goed is mag het ook gezegd worden) heb ik dan de box eens rechtstreeks via HDMI op de televisie aangesloten waarna ik gelukkig wel beeld kreeg. Op die manier kwam er eerst nog een update binnen en daarna heb ik de setup kunnen doorlopen.

Dan de nieuwe box terug uitgeschakeld (met het fysieke knopje achteraan), terug aangesloten via de Pioneer receiver en ingeschakeld en nu lukte het wel om via de receiver beeld te krijgen.

Dus kort samengevat: een nieuwe box altijd best eerst rechtstreeks aansluiten op de tv om de initiële setup te doen! (en niet panikeren Smiley Tong )

30 reacties
Ex-Netweter
 

Eerste ervaring nieuwe tv box + versterker

@Moca @Hofkens ik stelde de vraag om mogelijke fouten aan te sluiten, ik zou toch eens bellen naar 015 33 44 88 en uw probleem uitleggen, vraag voor alle zekerheid of u op de dienst bent voor de tv box, zeg ook dat u uw samsung tv hebt gereset naar fabrieksinstellingen.

bij de tv hoe staan de instellingen ik heb die op dynamis staan, ik lig niet te regelen aan de kleuren zelf.

Jos

LucDB
Freshman Meerweter
Berichten: 75
Topicwurm! Goed bezig! π-DAY! O dierbaar België..

Eerste ervaring nieuwe tv box + versterker

Ook uw reciever kan je linken  met de afstandsbediening van de tv-box

Groetjes,

 

Luc

LucDB
Freshman Meerweter
Berichten: 75
Topicwurm! Goed bezig! π-DAY! O dierbaar België..

Eerste ervaring nieuwe tv box + versterker

Maggie De Block ziet er bij u veel slanker uit?????

Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Eerste ervaring nieuwe tv box + versterker

Kan je de Box niet op 1080P instellen?

0 Likes
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Eerste ervaring nieuwe tv box + versterker

Als je automatisch kiest, zal je TV de afhandeling doen van het beeld.

0 Likes
Moca
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Hoort wie klopt daar? Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Eerste ervaring nieuwe tv box + versterker


@Sjekke@  schreef:

Als je automatisch kiest, zal je TV de afhandeling doen van het beeld.


Al geprobeerd, dan is het nog erger Man Onverschillig

 

0 Likes
KoenBrugge
Experienced Meerweter
Berichten: 108
Een bus vol! Warming up? De volle 100! De vlam zit erin.

Eerste ervaring nieuwe tv box + versterker

Wat is het verschil tussen 1080i en 1080p?

0 Likes
KoenBrugge
Experienced Meerweter
Berichten: 108
Een bus vol! Warming up? De volle 100! De vlam zit erin.

Eerste ervaring nieuwe tv box + versterker

Al eens via Google enkele artikels hierover gelezen.  Op basis hiervan lijkt 1080p me de beste keuze.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Eerste ervaring nieuwe tv box + versterker

@Moca ik begin te denken dat u een harde reset moet uitvoeren, u weet de installatie ging niet vlot bij u en ik begin te vermoeden dat er daar bij het begin iets is mis gegaan.

Jos

Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Eerste ervaring nieuwe tv box + versterker

@KoenBrugge Bij 1080i (interlaced) wordt uw scherm in 2 maal opgebouwd, in 1080P in één keer. Het beeld is scherper. Je zal bij 1080i met snelle acties “vegen” krijgen. Bv bij n voetbalwedstrijd zal het gras bij een snelle beweging niet scherp zijn.

0 Likes
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Eerste ervaring nieuwe tv box + versterker

@Moca alles is natuurlijk ook afhankelijk van de verwerkingssnelheid van je TV

Moca
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Hoort wie klopt daar? Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Eerste ervaring nieuwe tv box + versterker


@Sjekke@  schreef:

@Moca alles is natuurlijk ook afhankelijk van de verwerkingssnelheid van je TV


ik weet het, en het is zo goed als onmogelijk om op deze manier alles duidelijk te maken, maar 1 ding is heel duidelijk :

digicorder : HD kanalen met prima gedetailleerd beeld

1 uur later:

TV-box        : Geen HD kanalen meer en  geplastificeerde gezichten.

Vrouw Verdrietig

0 Likes
Moca
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Hoort wie klopt daar? Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Eerste ervaring nieuwe tv box + versterker


@Ex-Netweter@  schreef:

@Moca ik begin te denken dat u een harde reset moet uitvoeren, u weet de installatie ging niet vlot bij u en ik begin te vermoeden dat er daar bij het begin iets is mis gegaan.

Jos


@Ex-Netweter een harde reset van de TV-box, hoe gaat doe je dat?

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Eerste ervaring nieuwe tv box + versterker

@Moca hieronder de uitleg, komt er op neer, eerst de tv box achteraan uit zetten, dan vooraan de drie knoppen ingedrukt houden terwijl u achteraan de tv box terug aanzet, lees eerst nog eens aandachtig de bijgevoegde tekst, als u het niet goed uitvoert loopt het mis, de 3 knoppen moeten echt gelijktijdig ingedrukt zijn!!!

Jos

Ex-Netweter
 

Eerste ervaring nieuwe tv box + versterker

@Moca was de text vergeten.

 resetten

 Factory Reset, de schakelaar aan de achterkant uit zetten. De 3 knoppen vooraan ingedrukt houden(+ - en aan/uit knop vooraan) terwijl je de schakelaar achteraan aan zet, en dan wachten totdat de LED van de aan/uit knop vooraan op de TV-box wit wordt en begint te knipperen.

 Vlak na reset is deze namelijk eerst oranje en na een aantal seconden (volgens mij 10 ongeveer) wordt deze terug wit en begint de LED te knipperen. Dat is het moment dat je alle knoppen mag loslaten. Enige waar je op moet letten is dat je de LED nog kan zien (gezien dit ook één van de knoppen is dat je moet indrukken).

Enkel bij die Factory Reset met 3 knoppen gaan de keys "ververst" worden die zorgen voor het descramblen van de kanalen.

Jos