Beantwoorden
NickB
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
De 3 wijzen! Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Signaal (S/N waarde) controleren op nieuwe tv-box

Bij de oude box kon je via het menu instellingen de actuele signaal waardes raadplegen.

Alsook via een verborgen menu de S/N waardes op verschillende kanalen testen.

Via het menu van de tv niet meer mogelijk gezien de tv-box geen coax uitgang meer heeft die naar de tv loopt.

 

Iemand die weet waar dit te vinden is op de nieuwe tv-box?

 

Inmiddels een week geleden hierover gebeld met Telenet, maar nog steeds geen antwoord gehad.

0 Likes
6 reacties
Ex-Netweter
 

Signaal (S/N waarde) controleren op nieuwe tv-box

@NickB ik vermoed dat u dit bedoelt, ga naar instellingen dan info en daar diagnose selecteren.

Jos

0 Likes
NickB
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
De 3 wijzen! Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Signaal (S/N waarde) controleren op nieuwe tv-box

Dit was ook het enige menu die ik gevonden had maar de signaal waardes staan er niet in vermeld.

 

De netwerksnelheid en signaalkwaliteit worden enkel aangegeven met slecht/goed/zeer goed.

Maar daar weet je eigenlijk niets mee.

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Signaal (S/N waarde) controleren op nieuwe tv-box

@NickB de tv app geeft die dat niet weer? ik ken niks van apps maar wie weet.....

0 Likes
NickB
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
De 3 wijzen! Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Signaal (S/N waarde) controleren op nieuwe tv-box

Er is in de app ook een diagnose menu, maar dat gaat over het toestel waarop je de app gebruikt. Dus je smartphone of tablet.

0 Likes
Gregory1
Professional Beetjesweter
Berichten: 19
Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Signaal (S/N waarde) controleren op nieuwe tv-box

slecht/goed/zeer goed is eigenlijk alles wat de mensen moeten weten denk ik.

Daar kan je dus ook wel zien of er een probleem is of niet.

De gewone jan met de pet heeft geen boodschap aan de signal to noise carrier of aan de bitstream,....

 

Je kan het eigenlijk vergelijken van bij de oude DC. Daar kon je de signaalkwaliteit raadplegen aan de hand van percenten maar voor de gewone mens denk ik dat dit meer dan genoeg is.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5305
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Signaal (S/N waarde) controleren op nieuwe tv-box

vind ook dat dit gemist word op de telenet box, 

bv bij problemen van beelduitval bv kan men kijken dan of men geen signaal verlies heeft op de kabel of dat er nog wel signaal is.

nu word enkel het internet signaal getest vermoed ik want heb nog een andere ontvanger op de kabel hangen en daar zie ik wel de signaal uitmeting op en die geeft geen 100% aan op enkele zenders.

wat tot voor de vernieuwing in de straat van de netwerf wel het resultaat was op alle zenders (100% signaal kwaliteit) en nu rond de 87%.

is dus iets wat ik ook graag zou zien op de nieuwe telenetbox zodat de signaal waardes kunnen uitgelezen worden, ook bij het inbellen met telenet kan dat handig zijn.

nu krijg je bijna altijd bij de testen perfect maar de signaal kwaliteit is op de kabel geen 100%.

hoop dat men de uitleg snapt van mij en ook inziet dat het niet altijd perfect klopt (volgens mij).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.