Beantwoorden
William_L
Experienced Meerweter
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Enorm prijsverschil door te veranderen naar TV-box

Mijn schoonvader (92 jaar) heeft ook die (dreig)-brief ontvangen ivm het inruilen van zijn decoder naar de tv-box.
Ik weet ook wel dat er weinig gaat gebeuren voor het einde van het jaar, maar ik heb toch geprobeerd van de rekening al eens te maken.
Hij heeft een vaste lijn en kijkt tv (ook terugkijk-tv), geen internet, geen mobiele telefoon...
Ik denk dat heel wat oudere mensen in dezelfde situatie zitten.
Hij betaalt nu 61,5€ per maand (voor de prijsverhoging).

Als ik nu bekijk wat hij zou nodig hebben kom ik aan minstens 93,96€ (One for 1)..., een verhoging dus van 50%...

Of maak ik een verkeerde berekening?

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: inruilen tv-box - prijsverschil

51 reacties
Benny3
Freshman Veelweter
Like a journalist. Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO!

Wel vreemd dat veel mensen maar twee aanbieders kennen, namelijk Telenet en Proximus.

Mijn schoonouders zaten bij Proximius en ik heb ze overgezet naar Scarlet waar ze nu voor €50/maand, zoveel kunnen bellen als ze willen, tv kijken en dan de kinderen nog internet hebben als ze langskomen.

Ik en enkele collega's waren de dure tarieven ook beu en zijn nu aan het overschakelen naar Base voor de helft van de prijs.

luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Veel mensen kennen de ander aanbieders wel 

Maar soms heb je geen keuze zeker als je werkgever tussen komst is bij veel gevallen zo 

En je kan raden of welke 2 dat het gaat 

Moaner
Professional Veelweter
Nieuwe TV-theek? JACKPOT! De magic number! WOW!

Waar wacht je dan op ???.

Staat toch KRAK bij U.

Ex-Netweter

@Benny3  schreef:

Wel vreemd dat veel mensen maar twee aanbieders kennen, namelijk Telenet en Proximus.

Mijn schoonouders zaten bij Proximius en ik heb ze overgezet naar Scarlet waar ze nu voor €50/maand, zoveel kunnen bellen als ze willen, tv kijken en dan de kinderen nog internet hebben als ze langskomen.

Ik en enkele collega's waren de dure tarieven ook beu en zijn nu aan het overschakelen naar Base voor de helft van de prijs.

@Benny3 succes bij BASE met hun zeer goede beeldkwaliteit, het zal een streling voor het oog zijn op u gigantische 4K tv heb het gisterenavond mogen testen 😁

En ik hoop dat je schoonouders tevreden zijn met het hoofdzakelijk SD aanbod van scarlet en dat anno 2026, het prijsverschil zit hem ergens in e 😉

Benny3
Freshman Veelweter

Betreft Scarlet weet ik niet waar je het SD aanbod vandaan haalt?

• VRT: VRT 1 HD, VRT Canvas HD, Ketnet HD

• VTM-groep: VTM HD, VTM 2 HD, VTM 3 HD, VTM Gold HD

• Play-groep: Play4 HD, Play5 HD (Play Fictie), Play6 HD (Play Actie), Play7 HD (Play Reality)

• Regionaal/Overig: Vlaams Parlement TV HD, Trends Z HD

Nederlandse & Internationale zenders (HD)

• Nederland: NPO 1 HD, NPO 2 HD, NPO 3 HD

• Frankrijk: TF1 HD, France 2 HD (vaak regio-afhankelijk), Arte Belgique HD

• Nieuws & Documentaire: LN24 HD, Discovery Channel HD

• Sport: Eurosport 1 HD

Betreft Base, een kennis van ons is technieker bij Telenet en hij zegt dat de beeldkwaliteit van beide identiek is aan elkaar. Een buurman heeft inmiddels Base op zijn 65 inch 4K tv en het beeld lijkt ons toch perfect.

De tv-signalen worden vanuit hetzelfde datacenter verstuurd. Voor de meeste zenders (zoals VRT, VTM en Play) gebruiken ze dezelfde bitrate en resolutie. Als je een programma live kijkt, zul je op een normale tv geen verschil zien tussen beide aanbieders.

luc55
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Scarlet heeft ook Hd zenders , hij zal naar de sd zenders gezien hebben die staan er ook nog op 

Van Base tv box toch nog geen klachten gehoord , natuurlijk de afstelling van de tv moet juist staan 

Dat vergeten mensen soms , zeker de spaarstand doet beeld niet goed 

Ex-Netweter

@Benny3  schreef:

Voor de meeste zenders (zoals VRT, VTM en Play) gebruiken ze dezelfde bitrate en resolutie. Als je een programma live kijkt, zul je op een normale tv geen verschil zien tussen beide aanbieders.

@Benny3 ja dat zijn ook enige zenders die nog het kijken waard zijn voor de rest is het zenderaanbod 🤢🤢🤢, maar de meeste mensen zien het gewoon niet he, sommige vinden SD nog steeds goed beeld laat staan HD en we gaan al zeker zwijgen over 4K.

Ma goed je hebt een like van mijn grootste fan 😉 ja die geen die het nog nooit getest hebben, laat staan het zelf in huis hebben weten het hier zoals gewoonlijk weer beter.

Maar dezen trol heeft toch lekker onbeperkt internet 😊😂

Benny3
Freshman Veelweter

Mijn schoonbroer is ook een high tech fan, hij koopt liever een 8K tv dan een 4K.

Tot hij(intussen weer vele jaren geleden) naar mijn 55 inch HD LG Oled tv keek en hij overtuigd was dat het om een 4K tv ging vanwege het prachtige beeld. Helaas niet.

Ik heb vorig jaar een nieuwe 55 inch 4K ultra HD tv gekocht voor op de slaapkamer, ok het beeld is prachtig maar om nu te zeggen dat het beter is dan mijn oude Oled, helaas niet.

We hebben in de winkel voor een 55 inch HD gestaan en eronder stond een 55 inch 4K waar op beiden een dvd werd afgespeeld, helaas zagen wij ook daar geen verschil.

Enkele jaren geleden kocht diezelfde schoonbroer twee luidsprekers, totaalprijs €32.000. Klinken deze nu zoveel beter, ik denk het niet. Ik koop een versteker van €500, hij koopt er een van €8000. Prijs/kwaliteit is vaak ver te zoeken maar het is wat de gek er voor geeft natuurlijk. Collega kwam vorige week met zijn nieuwe Iphone, €1800, het is wat de gek ervoor geeft.

Base unlimited, onbeperkt internet hoor. Ok, downloadsnelheid tot 200 Mbps. Heb je meer nodig, ik denk het niet.

flip1953
Experienced Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Wat heeft dat allemaal te maken met dit topic?

Hier gaat het over de discussie waarom internet nodig is als je overgaat van Digibox naar TV-Box.

Als de rest is toch volledig off-topic?

Benny3
Freshman Veelweter

Het hoeft niet altijd zo serieus en on topic te zijn hé. Mens mag ook al eens lachen zeker.

In ieder geval zijn er zeker alternatieven en voor mijn schoonouders heb ik dit via Scarlet opgelost. Nu kunnen ze heel de dag rondbellen, tv kijken en internetten voor €50.

Ex-Netweter

@Benny3  schreef:

Mijn schoonbroer is ook een high tech fan, hij koopt liever een 8K tv dan een 4K.

Tot hij(intussen weer vele jaren geleden) naar mijn 55 inch HD LG Oled tv keek en hij overtuigd was dat het om een 4K tv ging vanwege het prachtige beeld. Helaas niet.

Ik heb vorig jaar een nieuwe 55 inch 4K ultra HD tv gekocht voor op de slaapkamer, ok het beeld is prachtig maar om nu te zeggen dat het beter is dan mijn oude Oled, helaas niet.

We hebben in de winkel voor een 55 inch HD gestaan en eronder stond een 55 inch 4K waar op beiden een dvd werd afgespeeld, helaas zagen wij ook daar geen verschil.

Enkele jaren geleden kocht diezelfde schoonbroer twee luidsprekers, totaalprijs €32.000. Klinken deze nu zoveel beter, ik denk het niet. Ik koop een versteker van €500, hij koopt er een van €8000. Prijs/kwaliteit is vaak ver te zoeken maar het is wat de gek er voor geeft natuurlijk. Collega kwam vorige week met zijn nieuwe Iphone, €1800, het is wat de gek ervoor geeft.

Base unlimited, onbeperkt internet hoor. Ok, downloadsnelheid tot 200 Mbps. Heb je meer nodig, ik denk het niet.

@Benny3 ik weet niet waar u standaarden liggen maar ik heb hier ook een OLED 55inch 120Hz (Sony XR-55A83J) game tv staan die zowat alles ondersteund behalve DTS-X en als jij BASE tv een goed beeld vindt zou ik toch eens naar de oogarts gaan 😉 ik vind het namelijk niet om aan te zien en ja mijn ogen moeten perfect zijn of ik mag mijn beroep niet meer uitoefenen...

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

@Ex-Netweter  schreef:

@Benny3 ik weet niet waar u standaarden liggen maar ik heb hier ook een OLED 55inch 120Hz (Sony XR-55A83J) game tv staan die zowat alles ondersteund behalve DTS-X en als jij BASE tv een goed beeld vindt zou ik toch eens naar de oogarts gaan 😉 ik vind het namelijk niet om aan te zien en ja mijn ogen moeten perfect zijn of ik mag mijn beroep niet meer uitoefenen...

Wat heeft dat ondertussen allemaal met de topic te zien? 🙄 We weten intussen wel dat je een dure TV hebt...

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Benny3
Freshman Veelweter

Zeer waarschijnlijk was het signaal niet goed waar jij base gekeken hebt maar als zelfs een technieker van telenet toegeeft dat het beeld hetzelfde is wie heeft dan gelijk?

Misschien is dit voor de grootvader ook een alternatief als hij van het dure telenet vanaf wil. 

luc55

Bij veel mensen moet de tv kalibreren worden 

Kan je perfect zelf sommige winkels bidden deze dienst aan 

Moet wel goed gebeuren 

Ex-Netweter

@sb  schreef:

Wat heeft dat ondertussen allemaal met de topic te zien? 🙄 We weten intussen wel dat je een dure TV hebt...

@sb ach mijn grootste fan is hier ook weer, wat scheelt er loopt de discussie in deze topic weer niet naar de zin van de ere-krak clan??? Moet er ingegrepen worden volgens u??? 🤔 

Tja vrije meningsuiting da is ne moeilijken e, daar kunnen u en u collega's blijkbaar niet mee om maar ik wel. 😉

En ik een dure TV da valt nog goed mee 🤔 maar uwe favorieten trol heeft wel onbeperkt internet... 😁😝