|
25.657
netweters
|
158.762
antwoorden
|
|
21.409
vragen
|
Hallo,
Mijn ouders (70'ers) kregen in een telenetwinkel een nieuwe modem en TV-box IP mee met de uitleg dat ze dit zelf eenvoudig konden installeren.
Hun oude Digicorder en modem waren niet stuk.
De modem heb ik geïnstalleerd gekregen. Deze werkt.
Maar bij de nieuwe TV-box IP krijg ik op een gegeven ogenblik de foutmelding CS1011 op de tv.
Ik belde naar de klantendienst.
Eerste keer kreeg ik iemand aan de lijn die het uitzocht, maar niet vond en bij het doorverbinden wegviel. (23 minuten)
De tweede keer (28 minuten) kreeg ik te horen dat het misschien de Powerlines waren. Deze heb ik ondertussen vervangen. Maar daar lag het dus niet aan. Zowel de oorspronkelijke als nieuw aangekochte powerlines werken. Alle groene lampjes branden
Ik heb de nieuwe TV-box IP afgekoppeld en er terug de oude digicoder geplaatst. Maar voor 01/12/2025 zou er wel overgeschakeld moeten worden hadden ze aan mijn ouders verteld.
Wat moet ik nog doen? Welke stappen moet ik nog uitvoeren.
- Kan het dat de TV te oud is? (Philips 37PFL3507H/12)
- Wat moet ik met de COAX-kabel doen? Deze zat eerst in de oude digicoder, maar heb ik nu op de tv ingestoken aangezien er op de TV-box IP hier geen plaats voor is.
Alvast bedankt voor uw reacties...
De TV is zeker niet te oud en beschikt over de nodige HDMI aansluiting. De coax heb je in principe niet nodig. Ik denk niet dat het veel verschil uitmaakt, maar heb je al eens geprobeerd zonder de coax?
De reden is dat je nieuwe box nog niet geactiveerd is, CS1011. Want eenmaal geactiveerd zou je digicorder niet meer mogen werken.
Ja, en er was geen verschil. Werkte in beide gevallen niet.
Telenet liet me toen aan de telefoon weten dat hij connectie zocht.
Hopelijk krijg je een klantendienst medewerker die er iets van kent.
Men heeft bij telenet die tv box niet of verkeerd geactiveerd.
Als een technieker moet komen probeer die onkosten niet te
moeten betalen,99.9 % van deze problemen ligt aan telenet medewerkers die er
N...S van kennen.