Beantwoorden
baggins
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! Hi there!

Vervanging Digicorder

Ik heb hier twee Digicorders (gehuurd) en één CI+ kaartje in gebruik.

In MyTelenet staat nu reeds geruime tijd dat ik deze dien te vervangen. Ik weet dat dit nog niet onmiddellijk moet maar gezien er steeds meer zenders niet meer aangeboden worden (op 1 december geen PlaySports meer bvb) ben ik op dit moment een en ander aan het bekijken.

Mijn Digicorders staan in een technische ruimte en worden bediend door middel van IR extenders (in werkelijkheid is het eigenlijk iets ingewikkelder...).

Op MyTelenet word ik onmiddellijk doorverwezen naar een pagina die enkel de TV-Box-IP vermeldt. Deze heeft bij mijn weten geen IR. Door hier mee te lezen weet ik dat er ook nog een andere TV-Box bestaat die blijkbaar wel nog kan bediend worden met IR. Die heeft verder ook nog een coax aansluiting.

Is die oudere TV-Box (blijkbaar v2 nu) nog steeds verkrijgbaar en zal die bij het verder afbouwen van de coax nog blijven werken met IP? Zijn de IR codes voor die TV-Box dezelfde als voor de bestaande Digicorders?

Ik meen ook begrepen te hebben dat als ik één van mijn Digicorders vervang dat dan de andere Digicorders/CI+ kaartje niet meer zullen werken? Dat is ook een nogal vervelend want ik zou eigenlijk eerst één Digicorder willen vervangen en proberen die TV-Box aan de praat te krijgen zonder dat dit invloed heeft op de rest van mijn installatie...

Op de Telenet website is niets van technische informatie hierover te vinden. Waarom publiceert Telenet de IR codes of de API voor deze decoders niet gewoon?

Ik heb ook al een paar integraties voor HomeAssistant gevonden maar ik heb geen HomeAssistant installatie...

0 reacties