|
26.306
netweters
|
163.550
antwoorden
|
|
21.975
vragen
|
Mijn ouders hebben iets raar voor. Ze zijn recent overgeschakeld naar de nieuwe tv-box. Alles goed aangesloten en het werkte een paar dagen. Plots hadden ze geen beeld meer op de zenders, wel nog geluid. De menu's bleven beeld geven. Ik dacht dus een probleem met de HDMI protection ofzo. Als ik de decoder handmatig schakelde naar 1080p ipv 4K lukte het wel, echter bij opstarten sprong die weer op "automatisch" en weer geen beeld op de zenders.. Dus ik dacht: we proberen een andere HDMI-kabel. Opnieuw: geen problemen met deze HDMI-kabel. Alles werkte perfect. Tot na een paar dagen: hetzelfde issue... ze trokken dan maar de HDMI-kabel uit en staken weer een andere in: alles werkte weer. Toen ze de dag erna de vorige HDMI kabel instaken lukte dit ook weer. Dit is echt een vreemd issue toch? Random werkt dit wel/niet. Nog iemand gekend met dit probleem? Eventuele tips of oplossingen binnen handbereik?
Titel gewijzigd door EvaW11(mod) | Vorige titel: Beeld valt soms uit
Is de tv box met wifi aangesloten
Dus je hebt geluid maar zwart beeld en de epg werkt ook perfect die komt vanonder in beeld welke programma bezig is
Verplaats eens de tv box als hij via wifi aangesloten is
Anders zal toch nog eens naar de kabels moeten zien
Je kan ook zien in de tv box of de ontvangst goed
Neen. Via de kabel aangesloten. Perfect stabiele verbinding. Daarom vind ik het ook raar. Een defecte tv box dat die soms flest? Al is dat heel vreemd zo random...
Ik vermoed ook een probleem met de kopieerbeveiliging (HDCP). Zorg dat je een HDMI-kabel van versie 2.0 of nieuwer gebruikt, oude kabels geven problemen.
Het kan ook een software-probleem zijn van de TV-box of het TV-toestel.
Je kan proberen TV-toestel en TV-box eens 15 seconden uit de stroom te trekken.
Je kan ook de software van de TV-box of het TV-toestel eens naar fabrieksinstellingen zetten.