Beantwoorden
MarcWim
Freshman Weetjesweter
Berichten: 22
YEAH! CAPSLOCK DAY! De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes.

Geen verbinding met internet CS9996

Telkens als ik tv en nieuwe tv-box start krijg ik een pop-Up venster met onderstaande boodschap. Ik heb al vele keren getracht via netwerkinstellingen om iets te vinden maar niets helpt. De netwerkkabel is ok. En als ik  op sluiten druk lijkt de tv-box normaal te functioneren. Ik kan you-tube gebruiken... iemand een idee wat ik fout die of fout is?

image.jpg

0 Likes
17 reacties
joeri1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Smartlock TV-box / TV-app / telenttv.be Handje vol! Twee handen vol!

Geen verbinding met internet CS9996

DC74F6A0-2792-47AE-996A-765E2ECF9685.jpeg

  Hoi,

elke dag krijg ik deze melding (vooral ‘S morgens). De box is met utp verbonden, dus zou geen probleem mogen zijn. Wanneer ik de verbinding kwijt ben probeer ik hem met WiFi te verbinden, zonder succes. Wat kan ik doen want is heel vervelend.

bedankt

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Geen verbinding met internet CS9996


@joeri1@  schreef:

 

  Hoi,

elke dag krijg ik deze melding (vooral ‘S morgens). De box is met utp verbonden, dus zou geen probleem mogen zijn. Wanneer ik de verbinding kwijt ben probeer ik hem met WiFi te verbinden, zonder succes. Wat kan ik doen want is heel vervelend.

bedankt


 

Zet je de modem iedere avond zonder stroom misschien?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen verbinding met internet CS9996

Trek de modem en de tv box uit het stopcontact, dan eerst de modem er in dan wachten tot hij volledig geladen is, als de lampjes kniperen, wachten en zeker niet terug uitrekken dan krijgt hij een software update.

pas als dat achter de rug is de tv box terug insteken en geduldig wachten tot hij geladen is, ni op knopkes beginnen drukken voor hij volledig geladen is, het lampje van de tv box moet wit zijn.

ik hoop dat het helpt.

Jos

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7387
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geen verbinding met internet CS9996

@joeri1, ik heb jouw post samengevoegd met die van @MarcWim, omdat jullie exact dezelfde foutmelding krijgen bij het opstarten van de TV-box. Komt jullie TV-box toevallig uit de eco-start stand? Want dan moet helemaal opstarten en terug connectie maken met alles, waardoor het kan zijn dat je deze melding krijgt te zien bij het opstarten. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
MarcWim
Freshman Weetjesweter
Berichten: 22
YEAH! CAPSLOCK DAY! De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes.

Geen verbinding met internet CS9996

@Suzy. Komt uit eco. Uit en aanzetten kort na mekaar is geen probleem.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7387
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geen verbinding met internet CS9996

@MarcWim, dat verklaart deze foutmelding dan wel. Neemt niet weg dat het vervelend is natuurlijk! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Yargo
Freshman Meerweter
Berichten: 62
Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België.. Say what?!

Geen verbinding met internet CS9996

Ik krijg de laatste 14 dagen ook deze melding. Ook onterecht want hij heeft gewoon internet via lan. Wordt dit opgelost in de komende update? Is wel irritant 😞

0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Geen verbinding met internet CS9996

Komt dit niet van de modem zelf? Op de boxen heb ik nog geen problemen gehad, maar sinds die nieuwe witte wifi modem hier hangt heb ik opnieuw problemen met internet op mijn pc. De laatste twee weken al 2x voorgehad bij opstarten van de pc geen internet, eigenlijk een beetje vergelijkbaar zoals bij jullie op de boxen.

Ik stond al zeer huiverig tegenover deze modems, vroeger nog een wifi modem gehad met identiek dezelfde uitvallers..Lang leve modem only wat mij betreft.

0 Likes
Yargo
Freshman Meerweter
Berichten: 62
Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België.. Say what?!

Geen verbinding met internet CS9996

@marc1201

 

Het probleem is dat hij die popup onterecht toont want de box heeft wel degelijk internet. Ik kan direct een opname afspelen of uitgesteld kijken. Als ik diagnose doe van de lan op de box is alles gewoon ok. Het is dus een bug die ervoor zorgt dat de box die popup toont telkens hij uit eco stand komt. 

 

0 Likes
Hans
Professional Meerweter
Berichten: 136
Full speed writing! It's your ninth party! Topicvreter! BINGO!

Geen verbinding met internet CS9996

hi

 

bij mij zelfde , tv box start op, dan krijg ik deze popup, maar ik hoor de tv al spelen,

heb de diagnose al paar keer laten lopen, dan gaat de popup weg, maar zodra ik de tv box andere terug aanzet, idem probleem

 

ook : in het begin ging de tv en tvbox samen uit, nu niet meer, tv blijft aan als ik via afstandsbediening de tv box en tv wil afzetten

0 Likes
djdavy
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
De 3 wijzen! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Geen verbinding met internet CS9996

Idem hier. Dan brandt het interneticoontje oranje op de tv box. Is pas sinds gisteren hier

0 Likes
D4vke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
π-DAY! De 3 wijzen! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Geen verbinding met internet CS9996

Sinds dit weekend krijg ik nu ook exact dezelfde foutmelding.

Ik ga even het stappenplan bij de oplossing volgen en zien of het bij deze dan ook opgelost is.

 

PS: ook mijn tv-box wordt iedere avond zonder stroom gezet (niet de modem) en start op in eco mode

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen verbinding met internet CS9996

@D4vke helemaal zonder stroom zetten en dan nog eens eco mode, dan moet hij telkens alles opnieuw laden, heeft veel meer tijd nodig, ik betwijfel of het echt een goed idee is om hem ook nog eens helemaal zonder stroom te zetten.

Jos

0 Likes
D4vke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
π-DAY! De 3 wijzen! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Geen verbinding met internet CS9996

@Ex-Netweter al mijn toestellen hangen aan een grote stekkerblok (PS3, Chromecast, Receiver, Subwoofer, TV, TV Box) en die hoeven 's nachts tijdens het slapen en overdag tijdens het werk niet op te staan 😉

0 Likes