Beantwoorden
zjang
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geluid en beeld lopen niet synchroon bij zappen.

Ik ben sinds kort weer klant. Alles ok tot een weekje geleden. Het duurt bij het zappen, bij sommige kanalen,( 4, VTM  1234 ) soms wel echt lang voor het beeld en het geluid synchroon lopen. 1a2 seconden eer ze met een schok vh beeld terug voor het in orde is.. Bekabeling is nieuw en aangepast aan de 1 Gbps snelheden.

ONEup

Telenet HGW

0 Likes
25 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Geluid en beeld lopen niet synchroon bij zappen.

@Santa 

Hier geen enkel probleem met earc. Zorgt er bij mij net voor dat als ik andere source start op tv, de soundbar ook automatisch van source verandert. En dat de hoofd toestellen op soundbar beide gebruik kunnen maken van 1 earc poort op tv. Heb dit ook gedaan met gedacht om dolby atmos/vision en imax enhanced te helpen door het rechtstreeks erdoor te sturen (kan mss overbodig zijn?)

De problemen die sommige nu hebben had ik in verleden voor maar dat is allang voorbij.

Soms alleen raar op qmusic kanaal waar ze videoclip spelen, er soms dagen zijn dat veel liedjes 1a2 sec achterlopen met met geluid en beeld, en andere dagen met zelfste videoclip weer niet. Terwijl het beeld met alleen de muziek en presentator nog nooit 1 probleem heeft gegeven

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geluid en beeld lopen niet synchroon bij zappen.

@DeLLiAnO dat van Q-music is bij hen gelegen, zie dit ook soms hier en heb geen soundbar aangesloten, dus dat is al iets wat opgelost is voor jou 😉 

is bij hen dat in het systeem de muziek en video niet op de juiste moment zijn ingesteld in het systeem omdat de video iets langer is dan de song of slecht geknipt van de video.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Nica1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Geluid en beeld lopen niet synchroon bij zappen.

Hoi @DeLLiAnO 

 

@ik heb dit zonet nogmaals geprobeerd en helaas werkt het nog steeds niet.

ik begrijp er niks van want enkele weken geleden werkte dit perfect. 
Gewoon tv programma live kijken lukt zonder vertraging.

Ga ik een opname bekijken en ik pauzeer en druk dan terug op play dan lijkt het of er geen geluid meer doorgestuurd wordt. Ik zet dan men geluid op AUX zodat ik weer geluid krijg en dan terug switch naar HDMI ARC en dan heb ik terug geluid over de soundbar…. Als ik doorspoel dan duurt het wel 10 seconden voor er terug geluid is. 

Heb momenteel bij beeld en geluid in de tv-box eens alles uitgezet en dan werkt ook niet.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Geluid en beeld lopen niet synchroon bij zappen.

@Nica1 

Al eens geprobeerd om het geluid uit je tv zelf te laten komen? (Geen soundbar, versterker, wat dan ook) gewoon hdmi kabel van box naar tv dus

Als probleem weg is kunnen we is verder kijken naar je setup.

Is probleem nog aanwezig, is het of je box, of je modem, je bekabeling, je NUI of buiten aan paal/paddestoel.

Probeer eens en hou ons op de hoogte

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 514
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Geluid en beeld lopen niet synchroon bij zappen.

@Nica1 

HDMI-kabel van TV-box naar TV HDMI 1.

HDMI-kabel van TV HDMI ARC naar Home Cinema.

Zo zou het moeten werken.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Geluid en beeld lopen niet synchroon bij zappen.

@Santa 

Als @Nica1  het is eerst zou testen zonder homecinema, en probleem is ook aanwezig dan weten we al waar kijken.

Is het probleem weg door de homecinema ervan tussen te laten, is het idd jouw setup instructie beste en kan eventueel de hdmi kabel onvoldoende werken en voor problemen zorgen

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Nica1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Geluid en beeld lopen niet synchroon bij zappen.

@DeLLiAnO momenteel kabel rechtstreeks van tv-box naar tv zonder soundbar of dergelijke. Alles werkt perfect. Geen vertraging. Ook geen problemen na pauzeren of doorspoelen

0 Likes
Nica1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Geluid en beeld lopen niet synchroon bij zappen.

@Santa 

 

ik heb ook nog eens aangesloten zoals jij zei en dan krijg ik terug problemen.

vertraging niet zozeer lijkt het nu, maar na pauzeren blijft het geluid soms gewoon weg en moet ik eerst naar AUX om dan terug HDMI Te selecteren op de soundbar.

 

ik heb trouwens een Harman Kardon citation bar + Harman Kardon citation Sub.

 

paar maanden geleden werkte alles perfect. Plots duiken deze problemen op…

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Geluid en beeld lopen niet synchroon bij zappen.

@Nica1 

Bedankt om beide methodes te testen.

Ik zou je aanraden om eerst eens een nieuwe kwalitatieve hdmi kabel te kopen. Zeker omdat ie het daarvoor wel deed, De kabel die naar corder/box gaat en dan naar tv lijkt in orde, dus kan zijn dat 1 van 2 stuk/versleten is. Je kan voor veiligheid beide vernieuwen.

@Santa wat stel jij nog voor?

Hdmi 2.1 4k arc (earc) cec, liefst met fast ethernet ook in. (Niet langer dan 5m!) Heb je in alle prijsklasses, maar bijwijze van spreke niets van de grabbelton. Als je het online bij bol ofzo besteld heb je zoon kabel redelijk snel in huis, en moest dit je probleem niet oplossen is deze weer gratis terug gestuurd en ben jeje geld niet kwijt.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
DDC94
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Geluid en beeld lopen niet synchroon bij zappen.

Ik heb ook een harman kardon citation soundbar (zonder sub) en heb sinds kort dit probleem ook. Ik ben recent verhuist sinds begin oktober en in het begin werkte dit perfect, ook in mijn vorige woning werkte dit feilloos. Sinds een week of twee heb ik ook het volgende probleem: na pauzeren van een programma en vooral bij opnames of bij opgeroepen programma's. Al verschillende hdmi kabels geprobeerd (wel nog niet degene die hierboven werd aangeraden) maar dit probleem blijft. 

Ligt het probleem bij de telenet update van oktober misschien? 

 

Is het bij u al opgelost? en indien ja, hoe heb je het opgelost? 

 

 

0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 514
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Geluid en beeld lopen niet synchroon bij zappen.


@DDC94  schreef:

Ik heb ook een harman kardon citation soundbar (zonder sub) en heb sinds kort dit probleem ook. Ik ben recent verhuist sinds begin oktober en in het begin werkte dit perfect, ook in mijn vorige woning werkte dit feilloos. Sinds een week of twee heb ik ook het volgende probleem: na pauzeren van een programma en vooral bij opnames of bij opgeroepen programma's. Al verschillende hdmi kabels geprobeerd (wel nog niet degene die hierboven werd aangeraden) maar dit probleem blijft. 

Ligt het probleem bij de telenet update van oktober misschien? 

 

Is het bij u al opgelost? en indien ja, hoe heb je het opgelost? 

 

 


Hoe zijn je TV-box, TV en Soundbar met elkaar aangesloten. In detail, welke (HDMI) uit gaat naar welke in van welk toestel.

0 Likes