Beantwoorden
Bruno1971
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Geluid en beeld niet synchroon (Netflix/Prime)

Hallo, sinds enkele weken gebruiker van de nieuwe TV box. Wat met opvalt is dat bij gebruik van de apps Netflix en Prime beeld en geluid na een tijdje niet synchroon meer lopen. Dan valt het geluid enkele seconden weg en dan enkele seconden vervormd geluid en dan zijn beeld en geluid weer synchroon. Het vervelende is dat dit ongeveer elke 10-15min opnieuw gebeurt. Op de gewone TV zenders heb ik dit niet, enkel bij Netflix en Prime. Herkent iemand dit fenomeen?  

0 Likes
3 reacties
Ex-Netweter
 

Geluid en beeld niet synchroon (Netflix/Prime)

De TV-box heeft een aantal instellingen die dit probleem eventueel kunnen omzeilen:

  • bij Beeld en geluid de resolutie wijzigen
  • bij Beeld en geluid "beelden per seconde" aan of uitzetten
  • bij Beeld en geluid "Dolby audio" aan of uitzetten

Meer informatie vind je op https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/geluid-optimaal-instellen-voor-telenet-tv/

Ik concludeer dat de verwerking van verschillende beeld- en geluidsformaten op de Telenet TV-box momenteel nog niet goed functioneert en dat de betreffende beeld -en geluidsinstellingen heel slecht gedocumenteerd zijn.
Ik raad aan om tv-apps zoals Netflix en Prime niet op de Telenet TV-box te gebruiken maar rechtstreeks op een smart tv, een degelijke Android TV-box of Apple TV.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Geluid en beeld niet synchroon (Netflix/Prime)

@Bruno1971 

Heb dit vroeger ook gemerkt dat er eens wat buffer problemen konden voordoen. Heel raar of zelden gebeurd dit ook op tvbox met gewone zenders. Zijn ze dikwijls eraan bezig bij telenet, en soms helpt het om je tvbox en modem eens te herstarten.

Zoals @Ex-Netweter al voorstelde en aanrade, gebruik je best de apps op je tv of media box. Veel beter en hoger kwaliteit ook nog eens.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Geluid en beeld niet synchroon (Netflix/Prime)


@Bruno1971  schreef:

Wat met opvalt is dat bij gebruik van de apps Netflix en Prime beeld en geluid na een tijdje niet synchroon meer lopen. 


Het onderstaande topic kan je eventueel wat helpen. Ik moet hierbij wel zeggen dat de laatste tijd door de diverse software-updates hier al een enorme verbetering is in gekomen. Het probleem is vooral met Dolby Digital 5.1 geluid welke je kan opmerken bij het gebruik van de apps Netflix en Prime. Mits je in staat bent om die apps met bv. de Apple TV te gebruiken dan zou ik dat toch verkiezen. Zo heb je ineens nog beter geluid en alleszins nog beter beeld.

Lip sync issues zijn jammer genoeg nog steeds een groot probleem. Veel hangt af van de gebruikte apparaten en merken enzovoort.

Meer info: https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/TV-box-audio-na-5-niet-synchroon-via-Phi...


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.