24761
netweters
|
152504
antwoorden
|
20714
vragen
|
Beste,
Ik heb een samsung tv en samsung soundbar.
Het probleem is dat het geluid soms uitvalt.
De tv is met e arc verbonden met de soundbar.
Ik heb de soundbar ook al eens afgekoppeld( Decoder rechtstreeks in tv)
Ik heb ook al een geprobeerd om het geluid via optical in te laten gaan maar dan is het probleem nog steeds aanwezig.
Dit is zowel tijdens tv zien als wanneer de app radio opstaat.
Alvast bedankt!
Groetjes MrFerny
Probeer eens in de app settings "gebruik bij oude apparaten" dit heeft het voor mij opgelost
Bedoel je in de settings van de tvbox?
neen in de MusicApp van Bose
Heb je ondertussen al een oplossing gevonden?
Bij mij is 't probleem opgelost, dank zij tussenkomst van sonos helpdesk.
Ze hebben mij de verbinding tussen de Sony TV en de Sonos ARC via Optical laten doen i.p.v. via hdmi (arc). De Sonos ARC wordt standaard geleverd met een adapter van Optical naar hdmi.
Probleem is niet meer voorgekomen. :-).
Ook de Telenet remote blijft na opnieuw instellen werken voor bediening Telenet TV box en Sony TV (aan/uit en geluid +/-) en Sonos ARC (geluid +/-).
Sonos helpdesk kon me niet zeggen waarop ik moet letten bij eventuele aankoop van een nieuwe TV om de verbinding via hdmi wel feilloos te laten lukken.
Als je het via optische kabel doet heb je geen Dolby Atmos meer. Andere Dolby's werken nog wel.