24756
netweters
|
152400
antwoorden
|
20699
vragen
|
Ik start mijn apparaten altijd gelijktijdig op en laat het geluid via mijn versterker gaan (HDMI ARC). Dat werkt perfect voor mijn Playstation 4 en mijn AppleTV. Bij het gelijktijdig aanzetten gaan het geluid dus automatisch via HDMI arc naar mijn Yamaha versterker. Tot voor kort (ik vermoed tot aan de laatste softwareupdate) was dit ook het geval bij mijn TVbox. Helaas al enkele weken niet meer.
Als ik mijn TVbox nu gelijktijdig met mijn tv en versterker inschakel, gaat het geluid dus langs de tv-luidsprekers. Ik moet dus manueel op mijn tv de uitgang telkens veranderen naar "HDMI arc". Beetje vervelend.
Ik kan het probleem ook oplossen door:
1) eerst mijn tv en versterker inschakelen
2) daarna mijn tv box
Op deze manier gaat het geluid wel via HDMI arc. Mijns inziens is het dus de tvbox die bepaalt wat er met het geluid gebeurt. Nog iemand met dit probleem ? Kan dit terug aangepast worden via een update ??
Opgelost! Ga naar oplossing.
Zelfde probleem hier met yamaha-receiver en tcl-tv.
De Tv-box past zelf de instellingen van de volumeregeling aan van yamaha naar tcl, als ik deze terug aanpas werkt alles weer normaal tot de volgende keer ik de box opstart.
Enkele weken geleden had ik dit probleem niet.
Jep. Is zo ingesteld.
Bedankt Louis. Het werkt voorlopig weer zoals het hoort. Het opnieuw opstarten van het systeem lijkt het op te lossen. Hout vasthouden. Merci !
Te vroeg victorie gekraaid. Na enkele dagen doet het zich opnieuw voor...
Beide gedaan. Lijkt te werken. Ik laat asap weten of het zo blijft!