Beantwoorden
Mikovski93
Freshman Beetjesweter
Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

Haperend beeld Telenet TV-box IP

Ik heb sinds kort de Telenet TV-box IP. Spijtig genoeg merk ik af en toe haperingen in het beeld. Dit is ook niet altijd zo, soms is het meer, soms minder. Het valt vooral op bij sport zoals voetbal op de Play Sports kanalen, maar evengoed tijdens bijvoorbeeld een Champions League wedstrijd op vtm 2.
Het geluid loopt prima, maar het beeld lijkt soms af en toe te haperen/schokken.
De TV box IP is via een netwerk kabel aangesloten en zegt in de diagnose dat de verbinding "zeer goed" is.

Als ik gewone tv kijk merk ik dit minder (of valt het minder op).

Ik heb Giga Internet + TV Iconic van abonnement. Met speedtest lijk ik ook steeds erg goed hoge snelheid te halen meestal tussen de 800mbs en 1000mbs.
Andere bronnen die ik op de tv zitten heb zoals mijn Google TV Streamer (ook via de kabel aangesloten) hebben dit probleem precies niet. Ook wanneer ik netflix of iets anders kijk lijk ik dit niet voor te hebben. Hierdoor lijkt het dus Telenet gerelateerd te zijn of de tv box zelf.
Ik heb een Samsung 4k qd-oled tv.

Het feit dat het niet altijd is en niet altijd even vaak zorgt er voor dat ik eigenlijk geen idee heb wat hier de oorzaak kan zijn, wel is het enorm storend en zou ik vloeiende tv verwachten...
Qua gevoel lijkt het als wanneer je net van zender gewijzigd bent op de ip tv box en het beeld nog wat moet laden/bufferen, dan heb je op de sport kanalen ook vaak dat "schokkerige" effect.

Als extra info: de tv box is ingesteld om 1080p uit te sturen, zodat mijn tv de upscaling naar 4K doet. Het is erg vervelend en storend wanneer dit voorkomt en soms is het bijna niet en andere keren net heel vaak...
Wanneer ik bijvoorbeeld diezelfde actie terugspoel en opnieuw laat spelen dan is het vaak wel vloeiend, af en toe gebeurt het dat er ook wat schokkerigheid in zit, maar nooit exact hetzelfde als bij het "live" beeld.

Wie kan me hierbij helpen wat het probleem zou zijn?

5 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@Mikovski93 hoe staan de beeldinstellingen van de tv box??? best test je daar eens mee waar je tv het beste mee overweg kan om een soepeler beeld te krijgen bij het tv kijken.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
Mikovski93
Freshman Beetjesweter

Als extra info: de tv box is ingesteld om 1080p uit te sturen, zodat mijn tv de upscaling naar 4K doet. Het is erg vervelend en storend wanneer dit voorkomt en soms is het bijna niet en andere keren net heel vaak...

Mikovski93
Freshman Beetjesweter

1080p, daar heb ik het beste beeld mee. Het is ook niet constant, echt random... Soms kan je 40min perfect een wedstrijd zien zonder dat het ook maar 1 keer voorkwam en soms is het pakweg om de 5min.

Mikovski93
Freshman Beetjesweter

Nog extra info: wanneer ik bijvoorbeeld diezelfde actie terugspoel en opnieuw laat spelen dan is het vaak wel vloeiend, af en toe gebeurt het dat er ook wat schokkerigheid in zit, maar nooit exact hetzelfde als bij het "live" beeld.

luc55
Experienced Meesterweter
Jij alziend oog. ;-) De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel.

Als hij moet bufferen geeft hij dat meestal weer rechts boven in beeld niet altijd zeer klein aangeduid 

Best dat je bij Voetbal de pauze knop een 2 tal min indrukt en daarna nog eens indrukt dan heb je soms rare haperingen niet in beeld

Klopt de vtm app heeft het niet voor en dat zal ook bij de play sport app ook zo zijn