Beantwoorden
Chris1968
Freshman Weetjeslezer
En we zijn vertrokken!

Hoe geluid TV-box en Apple TV uit soundbar via Sonos?

Hoi allen,

Ik heb een Medion TV met 4 X HDMI en een optic out en audio/video rca input 

een TVBOX 

een Apple TV enkel 1 X HDMI uit

een soundbar Yamaha ysp-3000 met 2 X optical en 2 X RCA input en1x analoge audio ingang

2 X Sonos Connect GEN 1 deze heeft GEEN HDMI aansluiting maar wel RCA audio in & uit / 1 x optical input / 1x analoge audio uit (enkele rca kabel) https://www.sonos.com/pdfs/productguides/nl-nl/connectguide.pdf

Graag had ik het geluid van de TVBOX & de APPLE TV horen klinken uit de soundbar VIA de SONOS zo kan ik deze ook op de andere SONOS PLAY5 boxen laten klinken in andere ruimten

Wie kan mij hier helpen om een schema op te stellen om deze te laten klinken zoals ik graag wens te horen aub

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Sonos Connect gen1- Yamaha soundbar en TVBOX & Apple TV

1 reactie
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Hoe geluid TV-box en Apple TV uit soundbar via Sonos?

@Chris1968  schreef:

Graag had ik het geluid van de TVBOX & de APPLE TV horen klinken uit de soundbar VIA de SONOS zo kan ik deze ook op de andere SONOS PLAY5 boxen laten klinken in andere ruimten

Je wilt dus dat de Soundbar VIA de Sonos speelt, dus moet de de Soundbar aansluiten op de Sonos, toch?

• TV Box aansluiten op HDMI 1 van de Medion TV
  • Apple TV aansluiten op HDMI 2 van de Medion TV
  • TV optical OUT aansluiten op de SONOS optical IN
  • RCA out van de Sonos (rood/wit) aansluiten op RCA IN van de Soundbar

Op die manier  zal de Soundbar wel niet digitaal aangesloten zijn, maar analoog (op de Sonos), maar zo zou het moeten werken.

Een 2de manier zou kunnen zijn (volledig digitaal)

• TV optical OUT aansluiten op de Soundbar optical IN
  • Sonos optical IN aansluiten op Soundbar optical OUT

In de veronderstelling dat de 2de optical op de Soundbar een optical OUT is?