42541
netweters
|
18904
gesprekken
|
20405
vragen
|
Ik heb een week of zo geleden mijn Digibox in wezen ruilen tegen zo'n klein dingetje dat je met Velcro tegen de achterkant van de TV plakt. De eerste dagen ging dat perfect. Dan opeens niet meer. Er kwam niks meer uit, behalve een bericht:
"Attentie: Geen video-ingang". 😲
Ik heb alle connecties nagekeken, maar er is niks veranderd en toch was er opeens "geen video-ingang". 🤔
De Duivel mag me halen als ik snap wat dat betekent. Wat is nou een "video-ingang"? Is dat de HDMI-kabel? Die zit er in. Is dat de stekker? Zit erin. Is dat de Internet-kabel?
Zit er ook in...
Da's alles, meer is er niet. 🙁
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: "Attentie" 😮
Opgelost! Ga naar oplossing.
Is het niet je TV die die foutmelding geeft?
Kijk goed na of de TV-box wel effectief aan staat, je TV op dr juiste HDMI poort staat of probeer de kabel eens in een andere HDMI poort op je tv
Of het probleem in de TV zit of in het boxje, kan men aan de foutmelding niet zien. Er staat op "Attentie, geen video-ingang".
Maar...als mijn TV kapot was, dan zou er niks opstaan, denk je niet?
En ja, het nieuwe TV-boxding staat aan. Er is een ledje dat blauw is als er alleen stroom is, en als het aangezet wordt is het wit.
Als het boxje niét aanstond, zou er helemaal niks te zien zijn, hé, ook geen foutmeldingen...
De TV werkt dus, en het boxje ook. Maar er komt niks uit behalve de foutmelding over de video-ingang.
Ik heb alle HDMI-poorten al geprobeerd die er op m'n TV te vinden zijn, dat zijn er twee. Het maakt geen enkel verschil.
@Manga schreef:Of het probleem in de TV zit of in het boxje, kan men aan de foutmelding niet zien. Er staat op "Attentie, geen video-ingang".
Blijft de foutmelding? Je TV geeft de foutmelding. Omdat er geen signaal uit de HDMI kabel komt
Gaat de foutmelding weg? Dan is het effectief een signaal van de TV-box. Contacteer de klantendienst.
@Manga schreef:Als het boxje niét aanstond, zou er helemaal niks te zien zijn, hé, ook geen foutmeldingen...
Praktisch elke TV geeft een foutmelding als er geen signaal op de huidige bron zit.
Hij geeft wit licht als de tv box ip aan staat
Klik eens op de afstandsbediening rechts onderaan vierkantje met pijl op
door elke keer dat je drukt ga de aansluitingen af doe 1 per 1 en druk ok tot je weer beeld hebt
Wat het laatste betreft: dat klopt, dat verschijnt altijd nét vóór de Telenet "invalt". Dan staat er op een band bovenaan "HDMI - Geen signaal" Een seconde later verschijnt het logo van Telenet. Deze foutmelding had ik echter nog nooit gezien. Het zegt trouwens niet "geen signaal', het zegt "geen video-ingang". Dat is niet hetzelfde, voor zover ik weet.
Ah, dat ga ik even doen.
😮! .... zodra ik de HDMI eruittrek, valt de TV helemaal uit. Niet alleen verdwijnt de foutmelding, maar de TV schakelt zichzelf gewoon uit...
Dat ga ik ook proberen.
Ik zal daar eens zoeken of ik wel op de HDMI zit! Er was op het scherm al dagen niks meer te zien behalve dat blok met "attentie etc", dus of ik niet toevallig op "Zij-Av" of "Scart" of zo zat, dat kon ik niet meer zien.
😀! .... blijkt dat ik op "PC" zat! Hoe dat gebeurd is weet ik niet.
Snel naar "HDMI" gecursord, en ja hoor... probleem opgelost.
Mijn TV was dus een beetje "verdwaald", en ik had dat niet in de gaten.
Bedankt, Luc55 😊
Je hebt gelijk, maar "kijk of je op de juiste HDMI staat" interpreteerde ik als "kijk of de juiste HDMI-kabel in de juiste poort zit". Want er zitten 2 HDMI-poorten aan mijn TV, en waarschijnlijk ook aan andere TV's. Dus heb ik geantwoord met "ik heb allebei geprobeerd, er is geen verschil".
Maar ik had het eigenlijk verkeerd begrepen. Het is jaren geleden dat ik nog aan die TV aangekomen heb (behalve ernaar te kijken dan), dus ik was dat allemaal compleet vergeten.
Enfin. Ik ben uit de problemen dankzij jullie 😊