Beantwoorden
Rudi9
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoelang duurt de activering van de TV Box?

k ben maandag 23 januari mijn haperende digicorder gaan omruilen in een servicepunt (Mortsel). Ik kreeg de nieuwe tv-box mee maar de medewerker zei dat het toestel nog manueel moest geactiveerd worden en dat kon een viertal dagen duren. Ik zou het vanzelf merken omdat mijn oude digicorder plots niet meer zou werken. Dat oude toestel doet rare kuren dus ik zou toch willen weten hoelang dit nog in beslag zal nemen.

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Activering tv-box

0 Likes
10 reacties
everwaes
Ex-Moderator
Berichten: 24
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Warming up? Topicwurm!

Hoelang duurt de activering van de TV Box?

Hi, @Rudi9, ik vrees dat de Netweters je hiermee niet meteen gaan kunnen helpen. Je kan best even bellen naar 015 66 66 66 of een berichtje sturen naar Telenet via Facebook Messenger met je klantennummer zodat dit intern verder bekeken kan worden. 


Ellen | Ex-Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 410
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Hoelang duurt de activering van de TV Box?

Als leek,kan iemand echt uitleggen hoe tv box wordt geactiveerd,en waarom in 2023

het zo lang duurt.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Hoelang duurt de activering van de TV Box?

Als je gewoon een tv box haalt of ene krijgt met omruiling, word je vorig apparaat uit systeem gehaald, word je nieuwe/vervangen tvbox gewoon ter plekke geactiveerd en wandel je naar buiten. Eens thuis werkt ie al.

Paar weken terug, oude tv box v1 omgeruild met tv box v2. Dag later terug gegaan om die tvbox v2 om te ruilen naar ander tv box v2.

Elke malen bij thuiskomst werkte die.

Op veel plekken helpdesk/telenet shops verkopen ze broodje aap. 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 410
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Hoelang duurt de activering van de TV Box?

Hoe komt het dan ,dat ik hier regelmatig lees,en dan nog de mensen die niet naar netweters gaan en 

problemen hebben.2023 plug and play,maar ergens zit een probleem,en ben er zeker van90% ligt

niet aan de klant.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Hoelang duurt de activering van de TV Box?

@Moaner 

Heb ook gemerkt ja, en de klantendienst hun antwoorden en oplossingen die ik tegewoordig lees is ook totaal🤬🤬🤬 ze zijn letterlijk incompetent!

Het ligt zeker aan telenet en niet aan de klant.

Ik kan nog inkomen bv als systeem plat ligt om nrs door te geven, dat kan. Maar waarom maak ik en zoveel ander het dan niet mee? Streek gebonden? Telenet shop gebonden? Weet het echt niet.

Moest dienst eruit liggen om boxen en modems te activeren, schreef ik nrs op van nieuw toestellen, zei tegen mensen als morgen uw oude niet marcheerd steek uwe nieuwe in en breng oude terug. En s'anderdaags zou ik die lijst ingeven om allemaal te activeren.

 

Je moet eens nagaan, als iemand overstapt naar telenet, en technieker komt langs, eens alles gedaan is dat die zou kunnen zeggen:

Binnen 4dagen kan je tv kijken en internetten en vaste telefoon gebruiken. Want dat kan tot 4 dagen duren. ????

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Hoelang duurt de activering van de TV Box?

Hier bij overschakeling van digicorder naar TB box in het Telenet center,geen enkel probleem ondervonden

Bij thuiskomst de kabels ingeplugt en klaar was kees.

Rudi9
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoelang duurt de activering van de TV Box?

Bij mij (winkel Mortsel bij Antwerpen) werd gezegd dat ze met een nieuw IT systeem bezig waren en het onmogelijk was om de TV-box ter plaatse te activeren.  Daarom mocht ik de oude slecht werkende digicorder terug mee naar huis nemen alsook de nieuwe tv-box en zou ik na een viertal dagen merken dat het oude toestel totaal niet meer functioneerde ik vermoed rode driehoeklampje en pas daarna zou ik de nieuwe tv-box kunnen aansluiten.  Voorlopig na bijna een 10 tal dagen 0,0 resultaat.  Dat wordt dus weer muziekjes luisteren en afwachten.  Hoera wat een klantgerichtheid!!!!!!!!

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Hoelang duurt de activering van de TV Box?

Dat ze wachten in Mechelen tot hun nieuwste zooi op orde is.

Ik zit niet te wachten op hun nieuw IT.

0 Likes
Rudi9
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoelang duurt de activering van de TV Box?

De Telenet Tv-box SAGA: In de loop van januari 2023 liep mijn oude digicorder regelmatig vast en was aan vervanging toe. Na ettelijke telefoontjes van minsten 40 minuten met muziekjes wist ik eindelijk waar er nog tv-boxen in stock waren dus ik naar Telenetshop Mortsel bij Antwerpen met mijn oude digicorder onder de arm. De medewerker gaf mij de nieuwe tv-box en vond het geen goed idee om mijn oude digicorder reeds af te geven omdat het activeren van de nieuwe box niet door hem kon gebeuren wegen o.a. een nieuw IT systeem met problemen. Het was best om de oude digicorder nog tijdelijk aan te sluiten in de hoop dat ie het nog een viertal dagen zal uithouden. Plots zou hij niet meer werken met foutmelding en dat zal het sein worden om de nieuwe box aan te sluiten. Na een tiental dagen geen resultaat en het nieuwe toestel werkte evenmin dus dan maar de klantendienst trachten te bereiken. Na tevergeefs mailen, whatsapp 1 uur muziekjestelefoon eindelijk een medewerkster die zeer vriendelijk en behulpzaam was. Ze verontschuldigde zich want had net een cursus achter de rug i.v.m. het nieuwe systeem. Ze vroeg het ID nummer van de nieuwe box en zou overleggen met een ervaren collega en ik werd een half uur op muziek gezet. Terug aan de lijn zei ze dat er met een omweg een nieuw ONE for 2 contract (dat er al was) had afgesloten met tv-box en dat op deze manier het apparaat meteen zou werken. Ze had het nog niet gezegd of ik kreeg een mail met het nieuwe contract en ook een afspraak met een technieker waarbij het mij minsten 50 euro zou gaan kosten. Ik zei haar dat en ze ging die afspraak meteen bij de bevoegde diensten ongedaan maken en zette mij terug half uur op muziek. Nadat ze een derde keer terugkeerde werd ik gerustgesteld, geen technieker geen 50 euro en de Tv-box mocht onmiddellijk aangesloten worden en zou zeker werken . Het eindelijke resultaat was alweer TV foutmelding CS1011 U hebt geen abonnement. Ik dus weer aan de telefoon en deze keer 45 minuten. De volgende vriendelijke medewerker beweerde dat de vorige collega het helemaal verkeerd had aangepakt en trachtte één en ander recht te zetten maar tevergeefs hoorde ik hem letterlijk mopperen dat hij niet in het systeem geraakte en ik voelde de bui reeds hangen. De enige oplossing die aangereikt kon worden was een dossier aanmaken met o.a. de mededeling dat ik totaal geen tv meer heb omdat er dan misschien meer spoed wordt achtergezet en hij zou mij het dossiernr. geven zodat ik dat onmiddellijk kon doorgeven aan de klantendienst indien het niet opgelost werd. Ik vroeg wat ik daarmee vooruit ben en hij zei dat dat het enige was wat hij kon doen. Ik vroeg hoelang voor een uiteindelijke oplossing en hij beweerde dat de behandeling makkelijk 10 dagen in beslag kon nemen. Het resultaat is dat ik nog steeds even ver sta met een steeds meer haperende oude digicorder en een nieuwe TV-box in de doos. Indien er toch iemand in staat is mij te helpen het dossiernr is:  xxxxx Mijn klantnr.: 

Patrick37 (Krak) heeft de inhoud van deze post bewerkt.
Reden: klantnummer zichtbaar en dossier nummer

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Hoelang duurt de activering van de TV Box?

@Rudi9 

Je bent er niet veel mee, maar een pluim voor u engelengeduld (ook al kan je niet anders)

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes