Internet issues door/met Telenet TV Box
We hebben sinds 23/3/2022 een TV-box (nieuw model) wegens Digicorder kapot(?) die we hadden sinds 2014! Gaan omruilen, en we dachten er goed aan te doen te wisselen naar TV-BOX (geen opnamebeperkingen tot 2 prog. gelijktijdig ed...) maar wat een MEGA teleurstelling!!!!😯
Wat ongemakjes tegenover digicorder...
-geen indicatie op box welke zender opstaat
-opname x2 snelheid afspelen nu helaas zonder geluid
-...
(de achteruitgang van de vooruitgang zeker)
Maar ook zeer negatieve 'ongemakjes':
-internetgebruik (we hebben nog WIGO 200Gb) sterk gestegen 'klantendienst: ho maar dat kan niet hoor, want opnemen/afspelen opnames in/uit cloud dat wordt niet mee in rekening gebracht'.
-Internet is EXTREEM traag geworden of valt gewoon uit als er TV wordt gekeken (zelfs gewoon live, geen opnames) en ook de TV-Box hapert dan natuurlijk. Op enkele dagen al meer 'sorry, dit lukt even niet'-foutmeldingen en connectieproblemen gehad dan met alle jaren Digicorder😡
Modem is aangesloten op TV-box via coax. Van de modem gaat ook netwerkkabel naar zo'n D-link 'switchbox' en van daaruit naar TV-box, vaste PC en internetconnectie via electriciteitsnet naar zolder (telewerkbureau). ALLES gaat dus via die switchbox.
Dit alles werkte PERFECT in combinatie met Digicorder, maar met TV-BOX valt internet gedurig uit (te weinig capaciteit schijnbaar). Als we de TV-box afzetten, werkt internet weer prima (maar dat kan natuurlijk de bedoeling niet zijn)...
Voor mij mag die TV-BOX (eenmalig 50eur opleg!) dan ook retour naar de shop, en graag terug een Digicorder. Wat een desillusie! Tenzij er een oplossing bestaat en de TV-box toch perfect is en het allemaal aan ons zelf ligt!? Technische dienst Telenet komt 12/4.
Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel: TV-box = ramp!
- Labels:
-
aansluiting
-
beeld
-
foutmelding
-
geluid
-
opnames
-
signaal
-
TV-box