Beantwoorden
Glenn_L
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! It's your third party! It's your second party!

Issues nieuwe TV Box

Goede morgen,

 

ik heb sinds zaterdag mijn nieuwe TV Box in gebruik en heb enkele issues. Deze staan wsl wel ergens apart op het forum, maar de oplossingen gegeven zijn toch niet altijd de oplossing voor mij persoonlijk. Vandaar effe een opsomming :

 

  1. Audio/Beeld sync probleem. Dit is dus een serieus issue. Ik heb de TV Box aangesloten via HDMI naar de TV, en vanaf de TV gaat een HDMI naar mijn Sony Soundbar HTC390. Ik gebruik HDMI ARC, omdat het superhandig is dat ik mijn TV Box opzet nu en alles gelijk opspringt. Maar na enkele minute begint dus het beeld en de audio asynchroon te lopen. Echt heeeeeel lastig. (Dolby 5.1 staat uit) Ik had dezelfde setup met mijn oude digicorder zonder problemen ...
  2. De koppeling van de afstandsbediening valt gewoon weg. Ik moet dus mijn afstandsbediening een antal keren opnieuw koppelen zonder dat deze bewaard blijven. Als ze gekoppeld is, werkt het wel perfect.

Alvast bedankt voor de oplossingen. Ik weet dat dit kinderziektes zijn, maar het is toch enorm lastig. Vooral omdat ervoor alles perfect werkte.

 

0 Likes
16 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Issues nieuwe TV Box

Of op je tv of op je soundbar moet je instellingen hebben om de klank te kunnen synchroniseren.

Er wordt normaal aanbevolen om een optische kabel te gebruiken van je tv naar je soundbar.

Alle uitleg zou je moeten kunnen terugvinden in de handleidingen van beide toestellen.

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Issues nieuwe TV Box

@janne_man 

Dit hangt af van merk tot merk man. Ik heb alles van Samsung en bij mij moet de optische kabel van de Home cinema naar de TV box i.p.v. naar de TV.

Never trust in Dust
0 Likes
Ex-Netweter
 

Issues nieuwe TV Box

Hier TV en Soundbar van Samsung.

Verbonden met HDMI ARC.

Geen synchro problemen met Dolby Audio UIT. (instelling op de TV-Box - niet de Soundbar)

Bij Dolby Audio AAN wel. (dit is een bekend probleem).

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Issues nieuwe TV Box

Bij mij geen asynchroon probleem met de TV box. Ik laat/moet zelfs Dolby laten aan staan want als ik het op uit zet dan heb ik bij sommige filmen niks van geluid en bij anderen wel. Hoe kan dit??

Met Dolby aan spelen alle films met geluid en synchroon.

Ik begrijp het toch niet goed: iedere TV box heeft toch, vermoed ik, dezelfde hardware en software??

Dat er dan zoveel verschillende en uiteenlopende problemen opduiken...

Never trust in Dust
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Issues nieuwe TV Box

En ook, een soundbar is niet hetzelfde als een home cinema of reciever. Een soundbar moet enkel geluid versterken. Een home cinema moet ook beeld kunnen transporteren. Die van mij in elk geval want ik heb een all in one reciever met ingebouwde blueray en tuner.

Never trust in Dust
0 Likes
Glenn_L
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! It's your third party! It's your second party!

Issues nieuwe TV Box

Alvast bedankt voor de commentaren, maar een optische kabel is echt de oplossing niet. Als ik deze naar de tv verbind, dan springt mijn soundbar niet automatisch op als ik de tv-box aanzet. Optisch verbinden naar de tv-box geeft geen geluid, en alsook werkt de soundbar dan niet als ik een bluray/DVD kijk.

 

dolby 5.1 setting staat UIT en nog wordt het geluid asynchroon na enkele minuten. Enkele oplossing is de soundbar uitzetten en weer aan. Maar dit is echt geen oplossing toch? Als het werkte op de digibox, moet het ook werken op de tv-box.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Issues nieuwe TV Box


@Glenn_L  schreef:

Alvast bedankt voor de commentaren, maar een optische kabel is echt de oplossing niet. Als ik deze naar de tv verbind, dan springt mijn soundbar niet automatisch op als ik de tv-box aanzet. Optisch verbinden naar de tv-box geeft geen geluid, en alsook werkt de soundbar dan niet als ik een bluray/DVD kijk.

...


Zoals je in uw handleiding van jouw soundbar kan lezen, gebruik je ofwel een HDMI-ARC ofwel een HDMI niet ARC in combinatie met de optische kabel. In een ideale opstelling zal je TV-box de tv aanzetten, je BR/DVD speler zal eveneens de tv aanzetten, je tv zal de soundbar aanzetten.

Glenn_L
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! It's your third party! It's your second party!

Issues nieuwe TV Box

Hey Janne-man,

 

thanks. Ik gebruik van mijn tv naar de soundbar een hdmi arc connectie. Maar nu was ik aan het denken, mijn digibox had een connectie naar mijn tv met een high speed hdmi cabel (gold plated), mijn tv-box nu gebruikt de meegeleverde kabel van telenet, maar deze is niet gold plated. Kan het zijn dat er een snelheidsverschil zit tussen deze 2 kabels?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Issues nieuwe TV Box

De snelheid van de elektrische stroom is constant (= lichtsnelheid). De goud geplatineerde aansluitingen hebben theoretisch een lagere weerstand, maar ik denk dat dit enkel bedoeld is om oxidatie (roest) van de contacten te vermijden. (geoxideerd metaal is een slechte geleider).  

 

Niets belet u om uw high speed kabel te gebruiken. Dat eens testen kost u enkel de inspanning van de kabel te vervangen. Als Telenet een kabel meegeeft en aanraad om die  te gebruiken, is enkel omdat ze dan zeker zijn dat een kabel gebruikt wordt die aan de eisen voldoet. Dit wil niet zeggen dat alle andere kabels niet aan de eisen voldoen, wel sommige. 

 

 

0 Likes
RudyBoumon
Experienced Weetjesweter
Berichten: 38
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Issues nieuwe TV Box

Waarom staat dolby uit? Heb jij geen dolby 5.1 soundbar? 

Ik heb ook deze opstelling dat via ARC alles bediend kan worden, en ik heb enkel het probleem dat de tv terug aangaat als ik de setup box uitzet, maar dit heb ik verholpen door de instelingen aan te passen van set up box naar normale start. Maar vind dit beter want bij snelle start verbruikt bij in stand by nog even veel stroom als dat hij zou aanstaan. 

Ik heb tv en soundbar van samsung en dolby staat aan, ik wil dolby 5.1 hebben en gaat dat niet uit zetten. Ik heb set up box in de tv met bij geleeverde hdmi en een hdmi van de tv naar soundbar in de hdmi ARC en hier loopt alles goed, geen problemen met het geluid of het beeld. 

Ik begrijp niet waarom vele die dolby digital 5.1 uit zetten? 

0 Likes
Glenn_L
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! It's your third party! It's your second party!

Issues nieuwe TV Box

Omdat wanneer ik 5.1 aanzet, de sync problemen nog erger zijn. Het is echt lastig die sync issues ... na 5 minuten is het op zeep. Hoop dat ze snel een oplossing vinden, want het is een reden om snel terug een digicorder te plaatsen ipv een tv-box 😞

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Issues nieuwe TV Box

Hier bij mij staat mijn Samsung home cinema op snelle start, mijn Samsung TV staat ook op snelle start en mijn TV box staat ook op snelle start. Mijn Dolby 5.1 staat continue aan op mijn TV box, en hier ook geen problemen. Alles gaat gelijk aan en ook gelijk weer uit, handig als je voor de TV in slaap valt. Asynchrone problemen heb ik ook niet tussen de TV box en de TV. Kortom, hier werkt alles zoals het hoort. En van mijn dochter en schoonzoon, welke boven kijken met een TV box maar met een LG combinatie hoor ik ook niet klagen. Want bij het minste probleem ist roepen op papa. 😂

Never trust in Dust
0 Likes
Glenn_L
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! It's your third party! It's your second party!

Issues nieuwe TV Box

Sync issues tussen audio en beeld worden echt erger en erger. Er zit nu een seconde tussen beeld en geluid. Horror!!!

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Issues nieuwe TV Box

@Glenn_L 

Misschien eens een harde reset doen van de TV box? Je verliest er niets door.

hier in dit topic vind je hoe je een harde reset doet of de box terug zet naar fabrieksinstellingen:

 

https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/Tv-Box-start-merendeels-niet-meer-serieu...

Never trust in Dust
0 Likes