Beantwoorden
dejavu
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Kan ik mijn digicorder voor een TV-box omruilen?

Hoi,

 

Aangezien mijn digicorder bijna 5 jaar oud is en de hdd toch eens zal begeven; denk ik er aan om om eventueel over te schakelen  naar de TV-box.

 

De setup is hier.

 

1. In buro: modem only CV7160E; hieraan hangt er een Synology router.

 

2. In mijn living: Modem Arris TM502. Deze dient voor telefonie en vanaf deze Arris vertrekt er ook een UTP kabel die dient voor mijn digicorder interactief te maken.

 

Als ik het goed voorheb, zal het dus niet lukken om mijn digicorder te vervangen door een TV-box te plaatsen. Omdat die TV-box internet vereist... Klopt mijn redenering ?

 

Hoe kan dit dan opgelost worden ?

(mijn modem only en Synology zou ik wel graag willen behouden)

 

Gianni

 

Titel bewerkt door Nicolas (NV1) | Vorige titel: Advies voor TV-box

0 Likes
11 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5297
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kan ik mijn digicorder voor een TV-box omruilen?

@dejavu de tv box kan ook via wifi aangesloten worden op je telenet modem (er moet internet zijn van telenet om goed te kunnen samenwerken met de tv box en een andere modem moet er komen, deze kan geruild worden met een nieuwere).

 

wel even aandacht op het feit dat de tv box niet beschikbaar is momenteel tot nader bericht online bij telenet door de corona.....


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dejavu
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Kan ik mijn digicorder voor een TV-box omruilen?

Bedankt voor het snelle antwoord...

 

En welke modem is dit dan ? Is die dan nog modem only, want ik zou toch nog graag mijn Synology blijven verder gebruiken...

 

Gianni

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5297
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kan ik mijn digicorder voor een TV-box omruilen?

is de nieuwste, een soort van modem only, je kan deze instellen zodat de wifi enzo word uitgeschakeld daarop, de kenners zullen meer info kunnen geven hierop want weet te weinig over die nieuwere modems dat met de telenet box worden geïnstalleerd.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kan ik mijn digicorder voor een TV-box omruilen?


@dejavu  schreef:

Hoi,

 

Aangezien mijn digicorder bijna 5 jaar oud is en de hdd toch eens zal begeven; denk ik er aan om om eventueel over te schakelen  naar de TV-box.

 

De setup is hier.

 

1. In buro: modem only CV7160E; hieraan hangt er een Synology router.

 

2. In mijn living: Modem Arris TM502. Deze dient voor telefonie en vanaf deze Arris vertrekt er ook een UTP kabel die dient voor mijn digicorder interactief te maken.

Vermoedelijk zal je moeten werken met een setje powerlines (gratis van Telenet) waardoor ook je Wifi in de living zal verbeteren. Tenzij deze modem ook de interactiviteit van de nieuwe tvbox kan waarmaken. Maar ik betwijfel het.

 

Als ik het goed voorheb, zal het dus niet lukken om mijn digicorder te vervangen door een TV-box te plaatsen. Omdat die TV-box internet vereist... Klopt mijn redenering ?

 

Hoe kan dit dan opgelost worden ?

(mijn modem only en Synology zou ik wel graag willen behouden)

 

Gianni


 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dejavu
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Kan ik mijn digicorder voor een TV-box omruilen?

@igvfer 

 

2. In mijn living: Modem Arris TM502. Deze dient voor telefonie en vanaf deze Arris vertrekt er ook een UTP kabel die dient voor mijn digicorder interactief te maken.

Vermoedelijk zal je moeten werken met een setje powerlines (gratis van Telenet) waardoor ook je Wifi in de living zal verbeteren. Tenzij deze modem ook de interactiviteit van de nieuwe tvbox kan waarmaken. Maar ik betwijfel het.

 

Er zijn al Develo powerlines in huis.

 

Dus als ze de Arris zouden vervangen door een nieuwer model, dan zou het werken zonder dat er in de buro iets moet gewijzigd worden ?

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kan ik mijn digicorder voor een TV-box omruilen?

@dejavu  Het komt erop neer dat je nu 2 modems hebt. Eentje voor je telefonie en eentje voor je internet En op die van de telefonie zit ook je digicorder die op die manier interactiviteit heeft. De vraag is of de nieuwste TV box daar kan op aangesloten worden zelfs als er daar een nieuwe modem komt.

In wezen en ook goed voor het stroomverbruik zou alles op de modem in het bureel moeten aangesloten worden.

Internet blijft zoals het nu is.

Powerlines tussen de modem in het bureel en uw digicorder of de nieuwste tvbox.

Telefonie door een basis dectstation aan te sluiten op de modem in het bureel en een bijstation in de living te plaatsen.

Maar dan moeten ze wel alles toewijzen aan de modem in het bureel. En kan de modem in de living weg. Maar ze moeten het administratief correct doen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dejavu
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Kan ik mijn digicorder voor een TV-box omruilen?

@igvfer 

 

Ja, ik snap wel dat alles beter in de buro zou staan, maar ik vrees dan dat ze met een all-in modem zullen langs komen.

 

(10 jaar geleden had ik een overschakeling gedaan naar fibernet 100; ze hadden toen een all-in geplaatst; dat heeft nooit goed gewerkt met mijn eigen router en nas) Het heeft me toen veel tijd en energie gekost, om een modem only te krijgen)

Ik las hier wel in het forum ivm de CV8560E om die in bridge mode te zetten, maar dit wordt al iets ingewikkelder voor mij)

 

Als mijn huidige digicorder binnenkort zou kapot gaan; kan ik dan nog een nieuwe digicorder krijgen. Of is het nu enkel maar meer de TV-box  ?

 

Gianni

 

 

 

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5297
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kan ik mijn digicorder voor een TV-box omruilen?

@dejavu je kan nog steeds uw vertrouwde digicorder krijgen, wel zul je uw opnames kwijt zijn.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dejavu
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Kan ik mijn digicorder voor een TV-box omruilen?

Bedankt voor jullie hulp...

 

Intussen ben ik aan het lezen i.v.m. bridging in het topic. Dit maakt ergens duidelijk dat ik toch zou kunnen werken, zonder dubbele nat...

 

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Docsis-3-1-E-router-CV8560E-bridging-acti...

0 Likes

Kan ik mijn digicorder voor een TV-box omruilen?


@Master-Magic  schreef:

@dejavu de tv box kan ook via wifi aangesloten worden op je telenet modem (er moet internet zijn van telenet om goed te kunnen samenwerken met de tv box en een andere modem moet er komen, deze kan geruild worden met een nieuwere).

 

wel even aandacht op het feit dat de tv box niet beschikbaar is momenteel tot nader bericht online bij telenet door de corona.....


Mijn nichtje heeft vorige week in een Telenet shop een TV box besteld.

Niet op voorraad in de winkel, maar kon besteld worden. Wordt opgestuurd (bpost) en het kon wel méér dan een week duren, volgens de verkoper.

De volgende dag al geleverd via bpost 😊.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5297
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kan ik mijn digicorder voor een TV-box omruilen?

@Ex-NetweterWas dit een nieuwe klant want er is enkel voor nieuwe klanten ene 😉

bestaande klanten moeten nog even wachten tot er genoeg stock is.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes