Beantwoorden
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Netwerksnelheid slecht en opnames die niet afspelen

Allen

Vanavond reeds 2x een melding op tv dat de netwerksnelheid slecht is. Opgenomen  programma's spelen dan ook niet. Enig idee aan wat het kan liggen?

 

Marc

0 Likes
13 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netwerksnelheid slecht en opnames die niet afspelen

@marc1201  heb nog niks ondervonden . Heb je het enkel met de tv box of heb je ook met je internet een probleem? Je kan eens de tv box uitzetten met knop achteraan en dan eens herstarten en zien dit het probleem kan oplossen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Netwerksnelheid slecht en opnames die niet afspelen

@patrick37 Internet geeft ook wel problemen de laatste weken. Heb twee tv boxen, box 1 in de living gaf daarstraks een verbroken verbinding met internet. Ook internet op de pc was niet zoals het zou moeten. Heb dan de modem eens gereset(weeral), en op het eerste zicht leek het goed te zijn. Later op box 2 weer een melding dat de netwerksnelheid slecht was. Deze box had op zich nog wel verbinding met internet tot en met de telenet server in het diagnose scherm. Maar onderaan dat scherm staat dan dat de snelheid slecht is.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netwerksnelheid slecht en opnames die niet afspelen

@marc1201  heb je alles rechtstreeks aan de modem verbonden of heb je daar nog een switch of een router tussen staan? Moest dat zijn kan je proberen om eens rechtstreeks met de modem te verbinden en zien of je nog uitvallen , of een slechte verbinding hebt. Eventueel eens de klantendienst bellen en een lijn meting laten doen. Die kunnen net iets meer zien dan wij kunnen natuurlijk maar het zou of een modem probleem kunnen zijn maar het kan ook buiten iets zijn.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Netwerksnelheid slecht en opnames die niet afspelen

@patrick37 Er zitten nog wel een paar switchen en een router tussen. Modem is door de installateur destijds zo ingesteld. Indien ik alles er zou afhalen en rechtstreeks op de modem zou zetten, moet die dan niet opnieuw ingesteld worden? Snelheid is regelmatig ook traag op pc, krijg dan +- 75Mbps binnen, wat eigenlijk ongeveer 300Mbps moet zijn. Bij de eerste error op de box kreeg ik ook maar ongeveer 130Mbps binnen. Trouwens de tv boxen zitten via de switchen wel rechtstreeks op de modem.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netwerksnelheid slecht en opnames die niet afspelen

@marc1201 zou toch eens proberen rechtstreeks aan de modem. Het kan aan je switch liggen of de routers. Ik heb ook wel eens maar echt heel heel soms eens dat mijn switch ook niet de volledige snelheid geeft. Van de 940 haal ik dan ineens 60 MBPS , herstart switch en opgelost. Nu is het trouwens al weer weken goed maar het kan soms zo in eens in een dipje vallen. Maar goed....als je aan de modem rechtstreeks wil testen moet je niet veel instellen , eigenlijk niks. Kabel erin ook aan je pc of ander apparaat wat met kabel op internet kan en je bent vertrokken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Netwerksnelheid slecht en opnames die niet afspelen

@patrick37 Hmmja ik zit al een tijdje te sukkelen met snelheid, heb destijds met telenet gebeld en zij stelde hetzelfde voor. Heb toen gemeten op modem zelf, en inderdaad volle snelheid. Heb toen de switch direct na de modem vervangen maar dat heeft uiteindelijk het probleem niet opgelost. Ik verdenk de modem. Laatste keer (voor vandaag dan) heb ik de cat kabel eens gewoon herstoken van poort 1 naar 2 en toen was mijn probleem ook weg (voor even dan toch) Het zou me sterk verbazen dat ik twee slechte switchen zou hebben... Wat de modem betreft, er zijn daar toen ip gewijs dingen in gewijzigd om met mijn router te kunnen werken, dus ik weet niet of het zomaar gaat werken als ik deze eruit haal.

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netwerksnelheid slecht en opnames die niet afspelen

@marc1201  het kan natuurlijk ook aan je ethernet kabel liggen die kan je ook als eerste eens vervangen. Als je dan nog niet de 280 MBPS haalt kan je eens rechtstreeks proberen aan de modem. 

Welke modem heb je eigenlijk ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Netwerksnelheid slecht en opnames die niet afspelen

@patrick37 Zo'n witte wifi modem. Als ik de installateur die zag uitpakken dacht ik hem al bijna weg te sturen. Zoveel jaar terug wanneer de eerste wifi modems uitkwamen (die zwarte) had ik eigenlijk bijna vergelijkbare problemen. Heb er toen op aangedrongen om een modem only te installeren en heb die zeker 5-6 jaar gehad met quasi nul problemen. Nu weer een wifi modem en het spel begint opnieuw... Ben het redelijk beu aan het geraken.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netwerksnelheid slecht en opnames die niet afspelen

@marc1201  je kan altijd terug gaan voor een EMTA als je dat echt wil natuurlijk. Maar wacht even tot de Telenet centers terug open zijn. 

Wat ga je nu doen met die snelheid ? eerst eens rechtstreeks proberen aan de modem of je cat kabel eens vervangen? De laatste optie is het minste werk vermoed ik zelf maar ik kan je situatie niet bekijken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Netwerksnelheid slecht en opnames die niet afspelen

@patrick37  Vandaag ga ik niks meer doen, heb net de beide switches eens uit en aangezet om te kijken of het voor de tv boxen iets oplost. Morgen ga ik wel eens verder zoeken.
Momenteel krijg ik weer maar 163Mbps binnen..Ik hou je op de hoogte.

telenet.PNG

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Netwerksnelheid slecht en opnames die niet afspelen

@marc1201Heb toen gemeten op modem zelf, en inderdaad volle snelheid.

 

Dan ligt het niet aan de modem.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Netwerksnelheid slecht en opnames die niet afspelen

Vertel eens hoe uw router ingesteld is. Zijn IP adres kant modem, het subnet achter de router.

Zijn uw switchen managet of gewoon?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Netwerksnelheid slecht en opnames die niet afspelen

Situatie nu: vandaag niet veel tijd gehad om er mee bezig te zijn, maar heb wel eens een kabel rechtstreeks naar de modem gehangen. Snelheid was om en bij de 250Mbps. Na het "resetten" van de switches geen problemen meer gehad met de tv boxen. Snelheid op pc was vandaag wel nog een probleem. Na wat rommelen in de router (aangesloten apparaten eens vernieuwd) en eens te resetten zit ik nu op een 200Mbps langs de router. Dus daar zou wel een probleem mee kunnen zijn.

Switches zijn geen managed, en ip gewijs weet ik niet hoe de installateur de modem destijds ingesteld heeft. Vermoedelijk ingebouwde router uitgeschakeld en de eigen router een vast ip gegeven..denk ik. Gateway van de router is gewoon de standaard. Aangesloten apparaten hebben gewoon een ip via dhcp, op enkele na die ik een vast ip gegeven heb. Kabels zijn ook goed, aangezien ik de kabel van de pc rechtstreeks in de modem heb gestoken en de snelheid was ook ok toen. Ga in de loop van de week alles eens disablen denk ik en gewoon op de modem zetten en zo eens een tijdje testen.