Beantwoorden
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Nieuwe TV-box toch niet zo geruisloos

Beste, 

na enkele jaren trouwe dienst heeft mijn eerste tv box het begeven. Ik was bij de eerste testers van dit model. 

Gisteren ben ik dan naar het Telenet center in Leuven gegaan en ik heb van de verkoper een nieuwe tv box meegekregen. 

Volgens mij is dit nog wel een tv box van de eerste generatie want in de doos zat enkel de tv box ( geen voeding of afstandsbediening ). 

De tv box is ondertussen aangesloten en werkt maar wat ik wel merk is dat hij een continue storend geluid maakt ( irritante hoge piep toon). 

Bij mijn eerste box was dit geluid niet hoorbaar, dit geluid is wel heel lastig aangezien we in de avond het geluid van de tv nogal stil zetten, de pieptoon overheerst dan. 

Zijn er mensen die dit nog ondervinden? Ik zeg er ook wel bij dat dit een eerste generatie tv box is, ik herken deze aan de andere voedingskabel en de achterzijde van de tv box. 

Ik ga vermoedelijk vandaag terug naar het Telenet center en hopelijk krijg ik een andere exemplaar mee dat geen geluid maakt. 

Weet iemand onder jullie of er ook een ventilator in de eerste generatie tv box steekt? 

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Nieuwe tv box toch niet zo geruisloos

Tags (1)
0 Likes
3 reacties
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 532
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Nieuwe TV-box toch niet zo geruisloos

Is er iemand die @fieldoxide kan helpen met zijn vraag?


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Nieuwe TV-box toch niet zo geruisloos

Update : Ondertussen ben ik terug naar het Telenet center in Leuven geweest en mijn probleem uitgelegd. 

De vriendelijke verkoopster in de winkel heeft de oude tv box omgeruild voor een model van de tweede generatie. 

Dit model maakt totaal geen geluid, dus probleem is opgelost. 

Ex-Netweter
 

Nieuwe TV-box toch niet zo geruisloos

Ja, alle versies (Arris DCX960 en Humax 1008C) van de Telenet TV-box hebben een ventilator voor als koeling noodzakelijk zou zijn. Dit betekent niet dat die ventilator continu aan staat. (zie https://fccid.io/O6ZEOS-1008C)

0 Likes